Lights will guide you home / And ignite your bones / And I will try to fix you

When you focus on problems, you'll have more problems. When you focus on possibilities, you'll have more opportunities. Dream. Wish. Make it happen.

Jag försöker, men det är inte alltid så lätt. Vissa dagar tar problemen över och då ser man inte alla dessa möjligheter som finns där bakom.
Idag är en sån dag. En sån dag som bara kändes blä redan från stunden väckaren ringde imorse. Men så ringer den ju 06.30 varje dag så det kanske inte är så konstigt att det brukar kännas så när alarmet festar igång, men det är också sällan jag känner; Jaaaa, åhåhåh vad roligt det ska bli att jobba idag.
Kanske är det ett tecken?

Imorgon är iallafall en ny dag och då ska jag vara positiv hela dagen. Jag ska iallafall försöka.
En dag närmare helg och Austin ju! Kommer bli grymt och i helgen har jag även varit i staterna i 8 månader. Kan ni fatta? 8 månader... En evighet, samtidigt som det bara flugit iväg. 2/3 done, 1/3 more to go!
Just nu känns 4 månader som en oändlighet men rätt vad det är sitter jag där på planet mot Sverige.. Påväg hem. Hem. Hem. Saknar att känna mig hemma. Längtar och är spänd på en och samma gång.
Som sagt, 4 fantastiska månader kvar. Känns spännande.

MEN först ska jag till Florida och New York. More to come.....

Okej, ljög lite.... FÖRST ska jag sova!!!! NU!
X



Kommentarer
helena romberg

Hej!



Vill tacka så hemskt mycket för din kommentar som jag inte sett förrän nu! Har tänkt att skriva ett inlägg där jag ska svara på kommentarer jag fått och tittar därför igenom bloggen nu. Så trist med finest, finns ingenstans där jag kan se att jag fått en ny kommentar, därför har jag inte läst din förrän alldeles nyss. Tack än en gång :)



Nu ska jag kika igenom din blogg! Hoppas att min fortfarande är intressant att läsa :)

2011-09-08 @ 22:44:50
URL: http://www.finest.se/helenaromberg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0