Last weekend in Texas


Sista helgen, lördag och söndag, i mitt kära Texas. Det känns helt ofattbart och bara overkligt liksom.

I lördags sov jag ut och åkte sedan för att avsluta mitt bankkort, växla in mynt och få ut lite cash! Känns konstigt att använda cash då man nuförtiden ENDAST använder kort i princip. Men det är aldrig fel med lite dollar!
Efter det tog vi en sista lunch på Chipotle, mexikanskt "snabbmatsställe", skulle man väl kunna säga, men det är sjukt gott! Och gissa vart vi satt om inte på uteserveringen. En lördag i Januari. Det är något jag verkligen kommer sakna!

Sedan fixade och trixade jag lite i rummet och när kvällen började närma sig åkte vi på middag på Hard Rock Café för att sedan, lite misslyckat, komma in på en bar, men då 2 tjejer var under 21 gick det inte riktigt som vi tänkt oss. Sagt och gjort hade jag, Matilda och Sofia tänkt att åka till en klubb för en sista dans, men väl i bilen insåg vi att det var nog sent och att vi lika gärna kunde dra oss norrut igen. Så vi åkte hem istället men tänkte tillbaka på förra helgen då vi var ute både fredag och lördag för bra dans!

Skönt att vakna upp på söndagmorgon och känna sig någorlunda fräsch iallafall. Matilda hade Au Pair-möte 12.00 nere på Northpark som är nära downtown så vi hade planer på att vara grymt effektiva och åka dit när dom öppnade, vid 10.00 trodde vi, eftersom att vi skulle packa på eftermiddagen också! Så 10.00 kom vi dit och stängt var det där! Själva gallerian hade öppet men alla affärer öppnade inte förrän, just det, 12.00 så vi fick tänka om. Biografen var öppen så vi bestämde oss för att gå och se en film innan mötet så 2 timmar och några tårar senare hade vi sett "We bought a zoo". Sevärd!

Sen stod det packning på schemat och jag har varit så nervös över hur det ska gå med den eftersom att jag har en massa tunga flaskor med schampoo, balsam och lotions. Men när ena väskan var packad med de flesta av mina kläder (fick hjälp av en vacuumpåse också:)) och bara vägde 20 kg, såg jag ljuset i tunneln. Har inte vägt den andra väskan än, men jag har ju som sagt 3 kg kvar i den första väskan och sen har jag även plats i mitt handbagage. Lite tråkigt att jag inte ens behövde kämpa för att få ihop min packning, hade liksom velat ha en sprängfull väska som jag fått lov att hoppa/sitta på för att få igen den, men jag kanske ska vara glad att så inte blev fallet.

Nu har min sista dag i Texas börjat och pojkarna är lediga från skolan så vi ska försöka hitta på något riktigt kul!
Kommer ett inlägg sedan med packning och diverse, hoppas ni har en bra dag!
X


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0