Så mycket att göra på så lite tid

Äe, att det redan är 4:e advent är något som skrämmer mig! Redan?!
Nyss var det ju 1:a advent och vi fick äntligen tända det första ljuset i ljusstaken. Fyra veckor senare har alla ljus brunnit. Känns som fyra dagar.

Helgen har varit lugn och avkopplande. Vi har varit på bio, shoppat, kollat hyrfilm, lagat god mat, bakat, ätit risgrynsgröt, kollat på Mysteriet på Greveholm (vi hade 15 avsnitt att ta igen..) och bara myst!

Medan vi satt och åt i fredags kollade vi på Musikhjälpen och fick för oss att maila in dit då de kollar vem som är längst ifrån buren lite då och då. Vi skrev att vi satt i Texas och kollade på dom och rätt vad det är får vi ett mail tillbaka då dom frågar om dom fick ringa upp! Sagt och gjort så var vi med i sändningen! Lite pirrigt var det, men det var kul och vi fick önska en låt. Den spelades dock aldrig så länge vi satt och lyssnade. Sjukt bra program iallafall, synd att det är slut. Starkt jobbat att samla ihop så mycket pengar till att flickor ska få gå i skolan. :')

Idag har vi som sagt bara slappat. Vi kollade på Svenska Hjältar på datorn imorse och jäääklar vad tårarna rann. Från det att "björnligan" kom ut på scenen, rann tårarna i stort sett genom hela programmet. Efter det åkte vi till mig och gjorde risgrynsgröt. Mums vad gott! Sen passade jag barnen lite då mina värdföräldrar åkte på julklappsshopping. Än så länge har jag ett paket under granen, men önskar mig "julklappar" in på mitt konto i år!

Nu sitter jag hos Matilda och ska alldeles strax åka hem och sova. Imorgon börjar 2 veckors jullov för pojkarna så det blir lite längre arbetsdagar än vad jag brukar ha det, så vi får se hur det går!
Inte nu på fredag, men nästa fredag kommer den nya au pairen. Sinnessjukt. Om 4 veckor åker jag till NYC.
Känns som att det helt plötsligt blev en himla massa att fixa och göra på så lite tid.. Men allt ordnar sig.

God natt ni fina, snart ses vi!
X



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0