Stolt mama


Idag var vi på lillkillens Speech för han har lite problem med att uttala vissa bokstäver och ord och vi började med det för ca 8 månader sen. Då var det svårt att förstå honom och han kunde t.ex. Inte säga "yellow" (yejjow) och en hel del andra ord och läten.
ALLA var en "he" och jag tror inte han visste att "he" och "she" var olika saker. Allt var "he".
Idag säger han perfekt yellow och han säger nästan bara "she" när han pratar om tjejer och jag är så stolt över honom att han har blivit mycket bättre. Han gör verkligen sitt jobb under sessionen och för det mesta när vi gör hemläxan.
Men, jag är också stolt över mig själv som har gjort läxan med honom varje vecka. Det har varit mycket skrik, bråk och många tårar och jag har ibland behövt vara en riktig tjatig au pair som upprepat samma saker vecka efter vecka. Hårt slit lönar sig verkligen för jag som spenderar så pass mycket tid med honom märker ju skillnaden.
Sen fick han en massa beröm av sin lärare idag också, så vi ska nu gå vidare och kunde ta bort några bokstäver som han sätter helt!
Stolt Au pair!!!!
X



Kommentarer
Sofia

Grymt bra jobbat, super aupairen JP!!! Du får en ordentlig klapp på axeln från mig och en stor stjärna i kanten också :)



Kram

2011-12-13 @ 07:02:18
URL: http://soufih.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0