Helg, skola & hot


Då var man tillbaka i skolbänken igen. Min ena kurs som jag anmält mig till blev ju som sagt inställd, men jag hade en annan Spanska-kurs som började idag.
Det ska bli intressant att se hur denna kurs kommer utforma sig och om jag kommer lära mig något, vissa ord och fraser fanns kvar där uppe i hjärnkontoret iallafall men jag höll nästan på att somna och det var inte direkt någon fart i läraren så jag hoppas att det kan bli lite roligare på onsdag då kursen fortsätter.

Helgen spenderades som vanligt med mina finaste och vi var ut och dansade i lördags! Kom hem till Evelinn efter att vi alla konverserat på engelska med brittisk accent (fråga mig inte varför, blev tydligen lite för mycket ändå) i taxiresan vi fick betald hem av två trevliga killar och slocknade därefter i hennes king size någon gång in på småtimmarna. Hon har flyttat in i gästrummet för på fredag kommer den nya Au Pairen till hennes värdfamlij.. Morr.

Igår, söndag, sov vi ut och efter en sen frukost kom Evelinn på att hon hade Au Pair-möte så vi hängde alla med till Lewisville för lite rollerskating. Ni vet, sånt där man ser på tv där dom åker inlines med fyra hjul i en rundbana med en massa discolampor och partymusik. Efter det åkte vi hem, käkade kina-mat och kollade på Emmy Awards. Jag älskar helgerna här borta och vill inte byta ut dom mot någonting! Fastän vi inte alltid gör något speciellt utan ibland bara slöar eller kollar på film, så spelar det ingen roll så länge jag får umgås med mina vänner.

Nu håller Internet, eller förmodligen min dator (fläkten går på högvarv nonstop), på att lägga ner livet, och det borde jag också göra, inte lägga ner livet alltså, men lägga ner för dagen iallafall och komma i säng i tid för en gångs skull. Så mamma och pappa, om ni inte hör från mig på länge får ni ju köpa en ny dator åt mig om ni för den delen VILL höra av mig innan jag åker hem till Sverige. Deal? (Försöker på mig ett hot här, men vettetusan om det funkar så bra, de tycker nog bara att det är skönt att slippa höra om mitt glammiga liv här borta) Lol omg lmao wtf........nu är jag trött.

God natt ni fina.
X



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0