Accessories

Skor. Har blivit förälskad i skor och väskor på senaste tiden och hade jag haft en stadigare ekonomi hade jag valt att lägga pengarna på just skor. Och väskor.

Var "på stan" idag efter att jag varit på gymmet och kikade på lite kläder och diverse för jag var så shoppingsugen och tyckte att jag inte hade shoppat på länge nu.. Ibland får man ju för sig att man förtjänar att shoppa, så jag drog iväg till gallerian och var på så himla bra humör. Gick in på Forever21 och såg en massa fina höstkläder och ville bara köpa i proncip allt.
Då ringer min telefon och en kvinna från skolan där jag ska börja plugga, förklarade för mig att min ena kurs blivit inställd pga att jag var den enda anmälda. Jag ska/skulle läsa Spanska 1 och Spanska Conversation (Nej, Bernice, jag kommer inte ihåg ett skit av vad vi lärde oss på Spanskan i gymnasiet...) och skulle ha fått ihop 60 timmar på dessa 2 kurser och hade då bara 12 timmar kvar att plugga. Nu innebär det här att jag, med 4 månader kvar, måste anmäla mig igen till en eller flera kurser så att jag får ihop alla mina 72 timmar. Berättade jag att min kurs i somras också blev inställd?
Så jag funderar helt enkelt på att skippa det och bara läsa min en(d)a spanskakurs för att få se hur det går till i den amerikanska skolan. Dock är det ju inte som riktigt college utan det heter Continuing Education och de flesta som går där kan vara de som har svårt för Engelska, har kommit på senare i livet att man så gärna vill lära sig att dekorera cupcakes eller lära sig ett språk.
Det ingår i mitt program att läsa 72 timmar och gör jag det får jag en bonus på $200 och jag kan förlänga mitt år, men det är inte ett måste, så det som händer om jag skippar att läsa alla timmar är utebliven bonus och möjligheten att förlänga min tid här. Det blir som det blir och eftersom att jag inte tänker förlänga har jag ju inga måsten där. Vi får se helt enkelt.

Det jag ville komma fram till (Fick lära mig i skolan att tjejer går runt och runt och runt och ska försöka förklara en massa kring ämnet innan de kommer fram till själva saken, medan killar är mer rakt på sak och bara säger det dom vill och sen förklarar runt omkring och jag är ju ett övertydligt exempel på detta..) var att jag tappade shoppingsuget helt när hon ringde. Eftersom att en klass jag skulle gå redan blivit inställd blev jag så less och började fundera på hur jag skulle lösa det här nu då. Så jag gick bara ut därifrån och skulle gå in i några andra butiker men jag var inte alls sugen på att köpa nånting. 
Då fann jag en skobutik med sjukt snygga skor och just nu är det så himla många fina höstskor och kängor som är i butikerna och jag vill bara ha allt. Köpte ett par sandaler för $5 och sen drog jag vidare till DSW som är ett skovaruhus och har bl.a. märkesskor till ett lägre pris. Går runt och kikar på alla fina stövlar och boots och hamnar bland pumpsen och där står dem. Där står ett par skor som lyser upp och jag var bara tvungen att prova dem. Skorna satt som en smäck på foten och det var helt enkelt meningen att jag skulle slå till. Det var mina skor! Lovar bild imorgon (läs: en annan dag).
Fann ett par andra fina skor också och ett par låga cowboyboots som var riktigt fina och det är ju ett måste att jag ska ha boots, så om några löner kan det hända att jag slår till på dem. Ja, vill mamma och pappa sponsra så är det ju fritt fram..! ;)

Herregud vad jag snurrar runt och skriver en massa blaha blaha men jag tycker det är så roligt att skriva. Jag har så mycket lättare att uttrycka mig i skrift och kan lättare få ner tankar och känslor på papper.
Det var det. Nu ska jag sova och ladda för en ny dag imorgon! Redan Torsdag.
Sov gott ni fina.
X


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0