Thanksgiving


Idag är det Thanksgiving här i USA och jag är ledig. Har haft en riktigt skön förmiddag med en sovmorgon, joggingtur, städning av rummet och bara njutit av avv vara ledig på en torsdag. Om ca 2 h ska vi äta Thanksgiving-middag vilket innebär turkey, mashed potatoes, sweet potatoes, corn, bread, cranberry sauce, etc etc. (Funkar inte att skriva på svenska tyvärr. Kalkon och potatismos? Inte samma känsla..)
Denna dag handlar om att "give thanks" och vara tacksam över saker man har och har haft här i livet. Och att äta förstås. Så det är lika bra att ta seden dit man kommer och hoppa på tåget.

Jag vill säga tack till min familj. Mina föräldrar som jag älskar obegripligt mycket och inser mer och mer för varje dag som går hur mycket dem betyder för mig. Att man ska behöva åka flera tusen mil och vara borta 1 år för att inse det. Mina syskon, mina fina vänner, ord kan inte beskriva vad ni betyder.
Jag vill tacka mig själv, höhö, för att jag vågat ta steget och bara farit. Helt själv. 100% mitt egna beslut och jag är så glad att jag åkte. Jag är tacksam för möjligheter och för motgångar. Jag är tacksam för det här året och jag kommer alltid ha det med mig i bagaget vart jag än befinner mig i världen. Jag ångrar inget och jag glömmer inget.

Tack ♥


Kommentarer
Petra

Söt du är! Saknar dig!!!! <3

2011-11-24 @ 21:12:43
Sofia

Tack för att du finns!



Kram

2011-11-25 @ 08:35:40
URL: http://soufih.blogg.se/
Slampan

Jag tackar (jag vet, lite sent ute) mina två underbara vänner som jag inte kan tänka mig att jag levt så länge utan. Johanna Persson och Matilda Arvell, TACK <3

2011-11-26 @ 09:52:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0