Last Sunday of November 2011


Nu ligger jag i sängen och ska precis sätta på en film att somna till. Idag är det, som ni alla vet, 1:a advent och vi har gjort denna dag till en riktigt bra dag, trots utebliven julkänsla och lite smått påkrypande hemlängtan till och från. Vi har bakat lussebullar och de blev riktigt bra! Saftiga med grekiskt yoghurt istället för kesella.
Sedan lagade vi middag och har nu på kvällskvisten druckit glögg, ätit lussebullarna och tänt det första ljuset framför dataskärmen och Sunes Jul. Så vi har verkligen gjort det bästa utav denna situation, trots att det känns helt fel att inte vara hemma nu under juletider. Detta är iofs andra året i rad som jag missar att fira 1:a advent hemma, men det är nog Julafton som kommer vara jobbigast. Tur vi har varandra!

Imorgon tänkte jag uppdatera er om vad som hänt senaste tiden och skämma bort er med en massa bilder. Har bilder på nya inköp, senaste partybilderna och såklart på dagens adventsmys bland annat. So.. stay tuned!

Idag när vi stod och bakade skypade vi även med våran käraste värmlänning i 2 h vilket var både konstigt och fantastiskt. Hon ska ju vara här hos oss... Snart ses vi igen på hemmaplan, det är ett som är säkert!


På tal om något helt annat har jag samlat på Quarters, ett mynt här i USA som är värt 25 cent (ungefär 1,50 svenska kr), eftersom att det finns olika stater på varje mynt. Så jag började samla dessa mynt och så fort jag hittade ett mynt med en stat jag inte hade så var jag snabb med att lägga undan det myntet. Nu idag har jag fått ihop alla stater och när min mamma var här köpte hon en bok till mig, och nu ser det ut såhär:

Fett nöjd!

Nu ska jag starta filmen så ses vi imorgon..
X



Kommentarer
Sofia

Det är dåligt med julkänsla hemma också, finns ju ingen snö!! Men man gör det bästa efter förutsättningarna, precis som ni ;)



Häftig myntsamling, den (och allt annat) får du visa oss alla när du kommer hem :)



Kramar!!

2011-11-28 @ 13:03:31
URL: http://soufih.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0