New York, New York. You're gonna love it there!


Ja, vad ska jag börja med. Trodde inte man kunde bli så berörd av en stad, men hey, det kan man visst. New York City är helt fantastiskt och trots att jag tog en massa bilder, kan man inte riktigt förstå hur det faktiskt är genom att bara kolla på bilderna. Man måste ha varit där. Man måste ha sett det med egna ögon. Man kan få fantastiskt fina bilder på alla skyskrapor och vyer, men det kommer inte ens i närheten av vad man ser med sina egna ögon. Helt fascinerad blev jag, och det tog emot lite att åka tillbaka till Dallas på söndagkvällen. Jag vill inte ens jämföra Dallas med New York, för det är inte rättvist i mina ögon, men om jag gillar Dallas, älskar jag New York. Efter bara ett par timmar i spöregn på Times Square var jag i paradiset. Här kommer en bildresumé från helgen! 

Vi klev av flygbussen och hamnade mitt i röran..

Vi begav oss upp mot Central Park och stannade till på M&M-store

Nämen, vad har vi här då!

Det regnade fortfarande när vi kom till Central Park..

..men vips så kom solen fram och valde att stanna där resten av kvällen!

Yay! Glada blev vi!

Fina Evelinn!

Lovely NYC!

Efter all gång genom Manhattan tog vi en kaffepaus på Starbucks!

Men hallå.. Emily.. Och vem är det då?

Shoppade på min favvobutik som vi för övrigt får till Dallas i Augusti.

Eftersom att solen kom fram bestämde vi oss för att kolla utsikten från Rockefeller Center!

Bilderna gör inte utsikten rättvisa..

<3

Vi åkte upp perfekt tid, vi fick se utsikten både i dagsljus och i skymning.

Jag njöt vill jag lova!

Johanna x2 & Evelinn. Underbara tjejer!

Times Square

Happy girls in a happy world!

På lördagen vaknade vi upp till fantastiskt väder!

Vi åkte downtown och gick på Brooklyn bridge!

Jag ville inte gå där ifrån...

Vi såg "kvinnan" på håll! Eller hur Johanna?

Mådde oförskämt bra där!

Found heaven in Soho...

Ännu lyckligare!

Hittade Carries trappa på vägen!

Åkte upp till Central Park och lunchade i solen. Fantastiskt!

Åkte till Gound Zero på söndagen och fick en rätt cool bild på början till vad som kommer ersätta de två tornen.
Högre och starkare ska det bli. You go America!!


Har haft en helt fantastisk helg med underbara tjejer och jag kan garantera att jag kommer återvända till NYC. Ska försöka övertala min värdfamilj att flytta dit...
Nu har jag fler saker att se framemot denna sommar och just nu älskar jag livet!

X


Kommentarer
Soufi

Nu blir jag ännu mer avundsjuk! Jag litar på att New York är helt underbart och hoppas verkligen att jag får uppleva staden en vacker dag i mitt liv! Ska bara tjäna ihop massor av pengar först så man kan shoppa loss utan hämningar :) härligt att höra att du är lycklig och mår bra! Kramar

2011-05-25 @ 22:09:52
URL: http://soufih.blogg.se/
Nicole Galvez

miiiin stad, i love it!!!

2011-07-07 @ 22:19:23
URL: http://nicolegalvez.devote.se
Johanna

New York är underbart! =)

2011-07-09 @ 02:35:19
URL: http://oneyeartexas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0