Home is where your heart is


Idag hade vi en riktig skandinavisk dag. Jag, Evelinn och norska Erlend åkte på IKEA och käkade lite svenska köttbullar och potatismos till lunch och strosade runt i varuhuset för att bara andas in lite svensk atmosfär. Inte trodde jag att man skulle uppskatta allt som har med Sverige att göra så mycket när jag åkte iväg hit för två månader sen. Efter det åkte vi iväg till en skandinavisk butik som ligger en bit utanför Frisco och hete Wooden Spoon. Det var en mysig, liten, typisk svensk loppis-affär med lite smått och gott från hemlandet och grannarna. Köpte lite svenska saker men även lite finskt godis, då jag kom på att jag faktiskt har lite finskt blod i mig. Bara därför jag köpte det........

Jobbade lite imorse och mitt på dagen och med tanke på att lillkillen varit sjuk fyra dagar denna vecka har jag faktiskt överskridit mina 45 timmar denna vecka vilket just nu känns i knoppen. Varför jag sitter uppe klockan 01.00 då är ju en väldigt bra fråga. Brukar inte komma upp i 45 timmar en vanlig vecka så det kan ju vara därför jag är bra trött, men nu är jag iallafall ledig i fyra dagar då familjen åker iväg till Austin för lite Spring Break. Själv är jag husvakt och laddar inför Lady Gaga på måndag! Wehooo


Home is where your heart is. 50-50 just nu!

Hittade lite passande budskap...

Evelinn kollar utbudet.

Kom hem med dessa saker och ett paket finnkrisp.



Imorgon blir det kanelbullebak och filmkväll med Sverige och Norge. Landskampen har börjat.....
X


Kommentarer
Erlend

Fin avslutning;) Sverige 0 - 0 Norge

2011-03-13 @ 15:36:20
URL: http://www.liverpool.no


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0