En helg jag sent kommer glömma


I helgen gjorde Johanna (observera att jag inte skriver om mig själv i tredje person utan vi båda heter faktiskt Johanna, och för att göra det lite enklare blev vi the Johanna's för min värdfamilj) ett nytt försök till att ta sig hit till mig i Dallas. Självklart skulle det bli storm och åska och allt vad gudarna hade planerat i fredags så man hade ju inte blivit förvånad om flyget blivit inställt igen. Bara förbannad. Nu blev det inte så utan efter att jag kört till fel terminal 3 gånger på den där dumt stora flygplatsen var det med en konstig känsla jag såg Johanna stå och vänta på mig. En helt obeskrivlig känsla att få se någon bekant bara vara där och det var helt underbart att få krama om henne igen.

Självklart försvenskade vi dagen ännu mer genom att åka till IKEA!

Har ALDRIG uppskattat en tallrik med köttbullar & potatismos så mycket som jag gjorde då! Aldrig..

Ja, ni ser ju...

Sen åkte vi hem och jag visade Johanna huset, varav mitt favoritställe är på bilden...

Sen åt vi lite till, på Cheesecake Factory (Är där minst en gång i veckan, stammis javisst!)

Dock bara (?!) andra gången jag ätit cheesecake där. Den till höger är sinnessjukt god. Helt sinnes..

På lördagen åkte vi till ett stoooort shoppingmall (galleria som det så fint heter på sv. pappa) i Grapevine

Poserade med mina två favoritländers flaggor, hem1 & hem2

Påväg mot svarta faran..

Efter shopping och onda fötter headade vi ner mot Downtown

Min fina Johanna i ett soligt Dallas!

Proud to be a Texan!

Världens bästa Johanna!

Död. JFK alltså, jag lever och mår jag!

Överlycklig tjej 1

Överlycklig tjej 2. Fråga mig ej varför vi var så glada över att stå bredvid krysset där JFK sköts, för jag höll nämligen på att bli mördad jag också. Hade jag stått kvar mitt ute i vägen 2 sek till hade jag blivit överkörd.. hehe

Innan vi åkte vidare hemåt satte vi oss i solen en sväng och guses så skönt det var! En perfekt dag helt enkelt.



Skjutsade Johanna till flygplatsen på söndag runt 12-tiden och det kändes inte så jobbigt som jag trodde att det skulle. Just då. Allt kändes så naturligt och det var som att vi skulle ses snart igen (det ska vi ju i och för sig!!! kommer i ett separat inlägg) men sen när vi hade vinkat av varandra och jag var påväg till bilen gick det upp för mig att jag skulle åka hem själv. Jättejobbig känsla och bilresan tillbaka hem kändes föööör lång och bara obehaglig.. Åkte till gymmet och brände några kalorier för att sedan möta upp några tjejer på Cheesecake Factory och inta dessa kalorier igen. Värt.

Har haft en riktigt bra helg! Nu ser jag framemot Lady Gaga-konsert på måndag, helgen 25-27 och mammas besök i slutet av April!


X


Kommentarer
johanna

SA BAST HELG VI HADE !!! kommer verkligen ALDRIG glomma den, sa mkt kul, sa mkt skratt ha ojojo. DU AR BAST !! nu taggar vi florida <3

2011-03-09 @ 18:02:10
Soufi

Det där cheescake factory verkar ju ha goooa grejer iaf. Fan vad gott det såg ut!!! Kul att Johanna kom fram den här gången och att ni fick en fin helg tillsammans :) kram kram

2011-03-09 @ 22:29:36
URL: http://soufih.blogg.se/
Bror

Nice blog sis. Upprätthåll dina dedikerade inlägg : ) hörs imorn

2011-03-10 @ 21:41:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0