Det är de små sakerna här i livet som gör det större


Glömde bort att vi hade en liten svensk/norsk-afton här hos mig i söndags.
Vi bakade kanelbullar från scratch, du vet, här i USA gör man ingenting från grunden. Här är allt redan färdigpackat eller färdiglagat, så de blir stolta över sig själva när de vispar ihop en färdig pannkaksmix i vattnet liksom. Vi har till och med färdig kakdeg som redan är uppskurna i små kakor så att det bara är att he på ugnen och stoppa in kakorna. Frågan är då om de vet hur man lägger kakorna på en plåt och hur man sätter på ugnen?

Iallafall så bakade vi svenska kanelbullar, jag, Evelinn, Sara och Erlend, och jag måste säga att de blev riktigt goda. Iallafall mina... hehe!









Nu åker jag och pojkarna på Target. Kommer sakna Target nåt så fruktansvärt när jag en dag lämnar landet alltså...
XX



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0