Shake it up CHICAGO


Nu kommer en update live från Chicago!

Har än så länge haft en helt underbar semester och jag njuter som bara den. Idag har vi haft en riktig slappardag vilket har varit välbehövligt som tusan. Vi sov ut till lite drygt 9.30 och jag kom inte ihåg senast jag gjorde det. Kom inte ihåg senast jag hade en slappardag heller för den delen, för när man väl är ledig på helgen försöker man göra så mycket av den och ränna lite överallt för att man bara inte ska "slösa bort" en helg, så jag kan meddela att det var riktigt skönt.
Imorgon blir det gymmet igen och ränn på stan. Om vädret tillåter funderar vi på en Hop on-hop off-buss så vi får lite sightseeing och turista lite i staden. Vi tar det lite som det kommer, samtidigt som vi får se mycket ändå, men det är så skönt att inte känna att man måste stressa, för det blir lätt så när man åker till en stad och ska få ut så mycket som möjligt av den korta tid man är där, så då far och flänger man hit och dit och man hinner aldrig riktigt koppla av och njuta av semestern. Nu känner jag verkligen att jag kan göra det.

Min semester började ju i Minnesota uppe i norr där min värdfamilj egentligen kommer ifrån. De flyttade ner till Texas för nästan 3 år sedan pga jobb. Så vi bodde hos min värdpappas föräldrar och jag måste säga att jag verkligen trivdes där uppe. Det kändes nästan som att jag hamnat i Sverige då det är mer skog, mer kullar och friskare luft än nere i Texas. Det var verkligen fint där och jag åker mer än gärna tillbaka dit och hälsar på! Efter 2 sköna dagar där med familjen åkte jag vidare till Chicago och Evelinn för att stanna här resten av veckan. Vi bor i en fantastiskt fin lägenhet på 25e våningen i downtown med utsikt över staden. Evelinn's moster och morbror bor nämligen här och åkte tillbaka till Sverige igår så vi har just nu lägenheten för oss själva. Stort tack till dem och deras underbara gästvänlighet.

Chicago är fantastisk och en fin storstad som inte känns lika stressigt och tröttsamt som t.ex. NYC. Jag älskar NYC, men det är lätt att bli stressad eftersom allt är så rörigt och stort, medan Chicago är mindre och lugnare liksom. Fint är det iallafall!





Love from Chicago!
X


Kommentarer
Nina

Va fina ni är :)

2011-06-24 @ 14:31:19
URL: http://stuck.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0