We don't remember days, we remember moments


Nu är jag där igen. Det bara snurrar uppe i mitt huvud. Men det är mest bara för att jag känner mig så förväntansfull över det här halvåret som jag har kvar i USA. Ja, ett halvår. Har alltså även varit här ett halvår. Snart. Om ganska precis en vecka har jag varit i Texas i 6 månader. Tiden har gått fort, men samtidigt sakta. Svårt att ta på. Waah, sitter och fösöker tänka ut hur jag ska hinna med allt jag vill göra innan jag åker hem. Och innan Evelinn åker hem, hoppas hon inte läser det här för jag vill inte påminna henne, men det går upp för mig ibland att hon snart, om 3 månader, kommer att säga "vi ses snart" till oss, och då innebär det att jag har 3 månader kvar här. Tiden springer ifrån mig samtidigt som jag ibland vill att den ska springa fortare. Jag kan inte riktigt bestämma mig. Ska njuta så otroligt mycket av den tiden som är kvar här för jag har så mycket att se framemot. Iallafall om det blir som jag vill.
Baseball, rodeo, myshelger, poolhäng, roadtrip Arkansas + Oklahoma, LA, fyller 21, besök av Johanna, Austin, börjar plugga, tjejerna får besök, resa till Johanna i Ohio, Halloween, helgtripp till Las Vegas + Grand Canyon, Thanksgiving, julafton, nyår, resemånad: spånar på Florida & Bahamas. 
Några av dessa saker kommer att hända, medan andra fortfarande ligger i mitt huvud och gror. Förhoppningsvis kommer alla inträffa och då kan jag komma hem till Sverige riktigt lycklig och vara supernöjd med mitt år. So far so good. Jag känner mig lyckligt lottat iallafall som fått varit med om denna upplevelse.

Har även gått igenom lite bilder idag och hittade mappen från Asien och gud vad jag saknar stranden och havet.
Visst, jag har pool och varmt och blablabla, men inget går upp emot havet. Är man uppvuxen med havet så är man. Punkt.

Gili Trawangan, Indonesien

Jag och Bulan på snorkeltur, fan vad jag sankar dig!

Lite utanför Phi Phi Island, en av de härligaste dagarna

Startade dansgolv... Kärlek!


Snart är det helg igen! Det innebär att lönen kommer och att en ny vecka snart börjar igen. Det innebär också att pojkarna bara har 5 veckor kvar av sitt sommarlov innan de börjar skolan igen.
Har haft en skön dag då de varit hos grannpojkarna hela eftermiddagen. Som sagt, snart helg igen!
X


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0