Skön helgdag 2.0

Helg, kära helg. Man kan aldrig få nog av helger. Inte då man är ledig iallafall, och jag har ju den turen att jag är ledig varje helg.

Igår var jag på gymmet som vanligt 9.30 och avverkade en timmes No Limits Circuit. Sjukt jobbigt men riktigt roligt också, det är väl så det ska vara.
Efter det åkte jag hem en sväng innan Skåne & Värmland plockade upp mig och vi åkte till Dallas Galleria och kikade runt på lite solglasögon och bikinis. Sen köpte vi med oss varsin egengjord sallad och åkte hem för att fortsätta vårt Harry Potter-maraton.
I fredagskväll började vi se nummer 5, the Order of Phoenix, då Matilda inte hade sett den och filmerna efter den, och igår fortsatte vi då på nummer 6, the Half-Blood Prince, då jag insåg att jag inte hade sett den heller?! Förstår inte varför jag bara antog att jag sett den men hade ingen aning om vad som hände.. Kanske var därför jag inte förstod så mycket när jag såg nummer 7, the Deathly Hallows part 1, för ett tag sen och då nu allt gick upp för mig när vi såg den igen igår. Trög jag..

Iallafall så fick jag äntligen sova ut imorse och skypade en sväng med mamma och ska nu gå ner och äta lite frukost.
Lite senare idag har jag blivit inbjuden på Hawaii-party hos värmlands vilket ska bli väldans roligt! Ikväll blir det sista Harry Potter och det ska bli spännande att se hur det slutar. Jag som inte läst böckerna har ju ingen aning om hur det kommer gå.. (Inte för att jag hade haft det om jag läst dem heller men..) Känns lite sorgligt att ta farväl, men jag ska nog klara det.

Nu blir det frukost och sen sol och pool, haft runt +38-41 grader och strålande sol tjugotre (!) dagar i rad nu så man kanske ska ta vara på det innan man kommer hem till ständig kyla igen? Njuuuuut!

X


Kommentarer
Soufi

Ta vara på värmen och soliga dagar. När du kommer hem får du MAX 23 dagar under hela året med varmt väder (i bästa fall) :)



kram

2011-07-24 @ 21:25:05
URL: http://soufih.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0