Rodeo y'all

I fredags hade jag Au Pair-möte och rodeo stod på schemat! Evelinn var på födelsedagspartaj så Matilda följde med mig. Bor man i Texas måste man ju ha varit på rodeo en gång iallafall. En upplevelse var det! De skulle bl.a. sitta kvar minst 8 sek på en häst eller tjur som ville göra allt för att skaka av personen som satt på sadeln. En "gren" var att fånga en liten kalv och binda ihop dennes ben på kortast möjliga tid. Ibland såg det lite läskigt ut, men de skulle inte ta någon skada av det, annars hade jag nog aldrig åkt dit. Efter det sov jag över hos Matilda och på lördagsmorgonen började vår bilresa mot okända marker...

Oh, say can you see...






Matilda & Jag!


Nästa inlägg blir om roadtripen...!
X


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0