...och jag älskar Örnsköldsvik

Kan inte ens räkna på mina tio fingrar hur många gånger jag klagat på mina kära hemstad, hur tråkig den är och hur lite det finns att göra där. Jag får ställa mig i skamvrån lite och erkänna att jag saknar Örnsköldsvik otroligt mycket nu, speciellt under sommaren, för jag vet ingen bättre plats än den på sommaren. Sen blir det ju också vad man gör det till och med underbara vänner & familj spelar det egentligen ingen roll vart man bor, så jag måste säga att nu när man måste vara ifrån allt det där, inser man hur mycket man älskar det.

Varje år vecka 29 hyr min far en stuga ute på Ulvön, närmare bestämt Sandviken som ligger på andra sidan Ulvöhamn. Bästa platsen på jorden och jag kan inte minnas när jag senast missade att vara där ute ett år. Jag är uppvuxen (bortskämd, men oerhört tacksam) med att ha fått vara där ute varje sommar och jag börjar lipa av tanken att jag inte kommer få vara där i år. Nästa år är det jag som är där igen iallafall.

Världens bästa ställe för avkoppling..

Att få sitta uppe på berget i kvällssolen och säga: "Nu regnar det i stan" är oslagbart

Världens bästa stugby


Som sagt, nästa år är jag tillbaka igen!
X


Kommentarer
Rozanna

Jag ska ut dit på måndag, ska hälsa stranden, stugbyn, berget, bastun, havet och vita damen från dig ;) <3

2011-07-09 @ 11:06:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0