Ny vecka

Ännu en helg som bara flög förbi. Men det sägs ju att tiden går fort när man har roligt, och är det någon tid jag har riktigt roligt är det på helgerna då jag får spendera tid med mina finaste svexans, Skåne och Värmland.

Vi hade en riktigt skön helg, igen, då vi i fredags hade picknick i parken efter jobbet, shoppade och kollade på baseball i lördags, sov ut och bara slappade i söndags.

Baseball-matchen var faktiskt en rolig upplevelse om man fick ta bort värmen. Herregud, jag har aldrig svettats så mycket förut, förutom då jag tränar förstås, och det var riktigt obehagligt vissa stunder. Tillslut vande man sig men det kändes som att vi var de enda 3 som svettades på hela vår sektion också.. Som sagt, en upplevelse.
Texas vann och lagets stjärna Josh Hamilton fick på sista bollen göra en homerun och med tanke på vad som hänt senaste veckan var han så himla värd det.
Det var nämligen så att i början av hemmamatchen de spelade i torsdags, slog en motståndarspelare en foulball (snedslag) som Josh Hamilton fångade upp, de bollarna kastas upp på läktaren till någon i publiken och denna gång kastade Josh bollen och mannen som skulle fånga bollen sträckte sig alldeles för långt över räcket och föll helt enkelt över. Han var där med sin 6-årige son och skulle fånga bollen till honom, men det slutade med att han fick åka till sjukhuset och väl där dog han senare. Det var helt sjukt och fruktansvärt tragiskt och det är ju ingens fel, men det blir ju en så himla ledsam sak för alla inblandade. Strongt av Josh att prestera som han gör trots det som hänt.

En svettig Johanna på Rangers Ballpark in Arlington

Evelinn (Värmland), Johanna (Norrland), Matilda (Skåne)

Har ni förresten märkt att jag klippt av mitt långa hår?

#32 Josh Hamilton, vit spelare längst till höger

Homerun! Rangers for the win


Nu är det ny vecka och lillen har börjat på fotbollsskola vilket ger mig lite egentid trots att jag måste sitta och titta på. Har fått låna en bok av Evelinn som verkar bra och förhoppningsvis ska jag försöka ta mig igenom den inom en snar framtid. Har tappat allt mitt läsflow what so ever, så jag hoppas att jag kan få tillbaka det nu. Det är avkopplande, speciellt nu på sommaren.

Nu ska jag duscha efter ett skönt gympass (..det får bli beach 2012 istället, då ska jag fan ha platt mage) och sen sova! God natt, eller God morgon, ni fina där ute.
X



Kommentarer
Emelie

Du ser verkligen ut att ha det helhärligt!

Passa på och njut till 100%

2011-07-12 @ 21:40:34
URL: http://flyingaway.blogg.se/
G

Håret var fint! :) vilken bok är det du ska försöka läsa? Hoppas du har det bra! Kramar! / G

2011-07-13 @ 13:54:22
Johanna

Emelie: Jag får uppleva en massa härliga saker! Ska njuta så mycket det bara går! Hoppas allt är bra med dig! :)



G: Tack!! Boken heter The Search av Nora Roberts. Nu har jag börjat komma in i den, äntligen. Verkar bra! Allt är bra, 6 månader idag. Hoppas allt är bra med dig!!! :)

2011-07-13 @ 23:37:25
URL: http://oneyeartexas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0