Independence Day

Happy 4th of July säger vi här i landet märkvärdig idag! Jag klagar inte då jag får vara ledig, eftersom att det är Amerikas nationaldag idag. Blir bara lite fundersam efter som att de firar så himla mycket dagar som denna, varför vi i Sverige inte firar vår nationaldag lika mycket. Antingen överdriver Amerika eller så är vi i Sverige bara torra och inte bryr sig. Hm...... Hur många vet egentligen varför vi firar vår nationaldag?

Har i alla fall haft en gryyyym helg! Kan till och med varit den bästa här i staterna!
I fredags var vi på bio och kollade på Monte Carlo. Lite väl klyschig, men den var helt okej.
Lördag började med gymmet för min del (går på samma pass varje lördagmorgon, cred till mig) för att sen åka direkt till Evelinn och poolhänga där hela dagen. Senare på kvällen hade vi grillpremiär (sent ute?!) och det var nog en av de bästa måltiderna jag ätit. I alla fall på väldigt länge. Grillat är godast. Kött, sallad, beasås, Corona, jordgubbar, grädde och cupcakes proppade vi i oss. Sen satt vi bara och pratade hela kvällen lång. Amazing!

På söndagen åkte vi tre på brunch och sedan shoppade jag några saker som ska skickas hem. Snart kommer det ett paket hem till någon av er läsare, hihi. Sedan åkte jag hem igen och efter en stund kom mina vapendragare Värmland och Skåne hit och vi gick ut till poolen och hängde med tidningar och vattenmelon. Sedan åkte vi och köpte mat på Chipotle (mums!!) och hyrde en redbox, Just Go With it, och åkte tillbaka till mig och kikade på den. Bra film, bra mat och bra sällskap = Fantastisk helg!

Nu ser vi redan framemot nästa helg då det är FF hos Skåne!

Ikväll är jag bjuden på Barbeque hemma hos Värmlands vilket ska bli riktigt trevligt.


Här kommer förresten lite bilder från Minnesota, det går så otroligt sakta att ladda upp så ni för nöja er med det och sedan kommer bilderna från Chicago upp en annan dag.



Mississippi River


Mall of America. Det största i USA befinner sig i Minnesota.



Nu blir det prom.
X


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0