If you never try you never know

Sitter och kollar på Coldplays konsert från Glastonbury som vi har inspelat på tvn och i skrivande stund spelas "Fix You" som är en av de bästa sångerna som, enligt mig, någonsin skapats. Musik är obeskrivligt. Helt fantastiskt om jag måste välja ett superlativ. Nu tog låten slut och jag var bara tvungen att spola tillbaka och lyssna en gång till. "Lights will guide you home, and ignite your bones". Allt ordnar sig, det kommer bli bra det här.

Imorgon åker jag till Los Angeles och det ska bli obeskrivligt skönt. Det är mycket här i världen som är obeskrivligt. Kanske för att det är för bra för att ta på. Eller för dåligt. Som det som har hänt i Norge. Jag finner inga ord, jag vet inte ens om det finns ord för att beskriva allt? Jag finner dom iallafall inte. Jag mår dåligt när jag tänker på alla som drabbas och lider verkligen med hela Norge. Jag blir arg. Jag vill hitta ord som beskriver denna sjuka människa som kan göra något sådant mot oskyldiga människor. Barn. Livet är orättvist. Hoppas han får lida.

Nu spolade jag tillbaka igen.
"When you try your best but you don't succed. When you get what you want but not what you need. When you feel so tired but you can't sleep. Stuck in reverse"

Första gången på 6 månader som jag inte kunde somna när jag gick och la mig igårkväll. Det gick bara inte, hur mycket jag än försökte. Åh, nu kom gitarrsolot i låten.. Magiskt.
Jag kunde bara inte somna. Låg och tänkte på allt som jag varit med om och allt jag, förhoppningsvis, kommer att få vara med om. Många tankar som snurrar runt där uppe.
Imorgon åker jag till Los Angeles i 4 dagar och ska njuta av en välbehövlig semester. Jag ska vara en riktig California girl och bara vara sådär härligt avslappnad som alla västkustbor är.
Ska njuta av havet. Havet gör mig avslappnad. Njut verkligen av sommaren ni som är hemma.



Ska ge er ett tips på ett fantastiskt bra märke på en skönhetsprodukt i nästa inlägg. Stay tuned!
X


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0