Essie

Okej, skönhetstips från modebloggen nummer 1 här i USA!
Skämt åsido.. Trots att jag knappt sminkar mig numera och känner mig allmänt sunkig för det mesta, speciellt när jag jobbar och det är så svettigt varmt här, har jag faktiskt fortfarande lite koll vad gäller skönhet.. Tur barnen inte bryr sig iallafall!

Älskar att måla naglarna och hade en period på ca 1 vecka nu innan jag målade dom idag, då jag inte hade något lack på alls. Annars har jag haft nagellack ända sen jag kom hit tror jag. Speciellt nu på sommaren är det så fint att ha en knallig färg så jag tänkte tipsa er om det bästa märket enligt mig!

Det har säkert funnits länge i Sverige, men jag har aldrig varit i kontakt med det förrän nu.
Märket heter Essie och är superbra!
Har man lite tid över, tålamod och ett topplack så kan du göra egen manikyr till en billig peng. När min syster var här var vi och gjorde manikyr på salong och de använde sig av Essie. Då fick jag ett grundlack, två lager av Essie + ett topplack, men det höll i ett par dagar, sen kunde jag nästan skala av lacket.
Då kommer jag som ett proffs in här och skiter fullständigt i grundlacket, lägger på två lager av Essie och sen penslar jag på ett sketet topplack för 69 cent (ca 4.50:-) från Walmart. Det håller i nästan 2 veckor, för mig, så jag kan inte säga annat än 5 stjärnor till Essie.

Vet att Opi ska vara bra också, men började med Essie och nu har jag påbörjat en samling. Ett nagellack kostar $8 vilket motsvarar ungefär 50:-, det låter kanske dyrt för ett nagellack, men med tanke på att det kostar 130:- (!!!) i Sverige ska jag bunkra upp! Opi kostar 150:- hemma tror jag...

Så är det något ni vill ha härifrån är det bara att säga till, säger ju att allt är billigare här... Kommer få panik när jag ska börja köpa saker hemma som kostar allt upp emot 3 ggr mer än här.. Hjälp mig!


Min lilla samling, har man lite att göra så plockar man bara fram förrådet och gör en egen manikyr. Terapi för mig!

Dessa 3 köpte jag idag

Neo Whimsical, Pink Diamond & Cute as a Button

Nu har jag nylackade naglar i 'Cute as a Button' som är en hallonröd/rosa sommarfärg

Försökte ta en bild som gjorde färgen rättvisa, svårt, men ungefär sådär ser den ut


Nu är pojkarna hos grannarna så jag ska nog crosstraina lite innan jag slutar! Ikväll blir det packning och lite fix innan en tidig kväll och tidig morgon imorgon. LOS ANGELES, her I come!
X


Kommentarer
Sofia

Jag vill gärna beställa en hallonröd/rosa när du kommer hem om det finns plats i all din packning såklart :)



Kramar och ha det fint i L.A

2011-07-31 @ 14:00:32
URL: http://soufih.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0