I woke up this morning, feeling brand new


Nu är det söndagkväll här i Frisco och medan jag sitter och kollar på första Sex & the City-filmen ligger ni förmodligen och sover där hemma. Med tanke på att det är 7 timmars tidsskillnad är det lite svårt att finna tider att prata med er där hemma då jag främst går in på datorn på kvällstid!

Idag har jag träffat Sara, en svensk tjej som studerar här i Dallas. Hon var Au Pair för ungefär ett år sedan och åkte bara hem och vände i somras för att sedan komma tillbaka hit och studera. Coolt tycker jag!
I alla fall så mötte jag upp henne i Plano, en förort utanför Dallas, och därefter åkte vi och hämtade upp Martin, Anton och en dansk kille jag inte minns namnet på.. (Lite komiskt då det inte bara var jag som glömde bort namn under dagen..) De är också här och studerar samtidigt som de spelar fotboll på college. Sara kommer från samma stad som Martin och Anton så därav var de bekanta redan innan.
Vi åkte in till Downtown Dallas och de visade runt mig lite där.
Det var väldigt trevligt och då man främst får kontakt med Au Pairer här känns det bra att få träffa annat folk som antingen pluggar eller jobbar här. 

Påväg in mot downtown.


Vi åkte förbi platsen där John F Kennedy blev skjuten vilket jag inte hade någon aning om att det var här i Dallas. Fick mig en historielektion på köpet idag också!

JFK befann sig på det där X:et när det andra och förödande skottet avlossades.


I fönstret näst längst upp, längst ut till höger befann sig personen som mördade JFK, hyffsad prickskytt..!



I fredags träffade jag på Evelinn som är en annan svensk Au Pair här i området. Det känns bra att ha några svenska kompisar här i närheten!
Vi Starbucksade och jag har hittat min favoritdryck redan efter bara ett par dagar. Jag som inte riktigt har lärt mig dricka kaffe än får börja lite smått och dricker mer mjölk med kaffe än kaffe med mjölk. I alla fall är skinny Cinnamon dolce latte en väldigt god för nybörjare som mig.

Igår, lördag, åkte jag och två brasilianska Au Pairer, Mary och Taitiana, som är i samma Cluster som mig. Vi har samma Community Counsler som är en kontaktperson till en grupp Au Pairer i samma område och till henne kan man vända sig när som helst när man har en fråga. Det är även hon som anordnar träffar/möten för oss en gång i månaden och i Februari ska vi gå och kolla på NHL; Stars vs. Blue Jackets. Åh, så jag längtar!
Mary, Tatiana och jag åkte till ett Outlet i Allen, även det en förort till Dallas, där det finns många affärer med lite dyrare märken till betydligt billigare priser. Dit kommer jag garanterat återvända!

Imorgon har jag varit i USA i 2 veckor och jag måste säga att det varit en stor omställning, men nu känns det som att jag varit här bra mycket längre än bara 2 veckor. Det känns riktigt bra och jag tycker att det känns bättre och bättre hela tiden.
Har även börjat fundera lite på vilka resor jag skulle vilja göra under mitt år här borta.
• New York
• California - Los Angeles, San Fransisco
• Pittsburgh - till Lisa!
• Ohio - till Johanna!
• Las Vegas, Grand Canyon
• Washington D.C
• Florida - Miami
• Hawaii

Sen får vi se hur mycket man kan och hinner med att se helt enkelt. Kommer även få lite besök hit till mig och det kommer bli otroligt kul att få visa upp mitt nya hem och området där jag bor i även om jag just nu inte har överdrivet bra koll. Men det kommer ju eftersom att jag får se och uppleva saker här.

Det som känns bra iallafall är det händer lite saker under helgerna nu framöver; nästa helg ska jag på ett art gallery, helgen därpå är det födelsedagsparty, helgen därpå är det NHL, helgen därpå spelar Robyn i Dallas (får se om jag åker dit), helgen därpå kommer förmodligen Johanna hit!! Känns sjukt kul att se framemot!

Tänkte lägga in lite bilder på några saker jag och minstingen gör när vi är tillsammans hela dagarna på tis & tor.
 
Tror man skulle kunna bygga ett helt hus med allt lego de har..


Och det skulle bo 44 såna gubbar inuti..


Börjar byggandet av Transformers-pusslet!


Nooo, one piece was missing..


Nu har jag börjat komma igång lite med träningen också! Var ut på en powerwalk i fint väder (skulle väl säga att det var som en fin dag i april hemma) i lördags och kände att det var dags att dra igång det där. Idag sprang jag 30 min på löpbandet och gjorde lite biceps+coreövningar. Nu får det vara slut på all onyttig mat för annars kommer jag rulla hem från det här landet om ett år. Vi ska även skriva in mig på familjens gym nu i veckan och där har jag ännu en anledning till att börja deffa lite..

Nu ska jag lägga mig i sängen och ladda för ett nytt löppass imorgon efter att jag skjutsat pojkarna. Kommer inte känna mig lika peppad imorgon när det väl ska göras, men känslan efteråt väger faktiskt upp det hela.

Sov gott ni fina!
X



Kommentarer
Soufi

Vad bra att du har fått vänner att umgås med, livet hemifrån blir så mycket roligare då. Det är så kul att läsa om vad du gör där borta. NHL match låter ju skitroligt!! Keep up the good work in the gym ;)

Kram kram

2011-01-24 @ 11:39:07
URL: http://soufih.blogg.se/
Johanna

HEEELLLO snygging :D



DU jag kommmmer snart, ska kolla på tickets ikv tänkte jag :D men måste veta om de är okej att jag kommer :D RING MIG IKVÄLL !! bokar ikv isf :D PUSS

2011-01-25 @ 00:52:12
URL: http://nannyjohannaslifeusa.blogg.se/
Åsa Agneryd

Vad rolig din blogg verkar vara. kommer definitivt läsa dina poster igen! =) Ha en trevlig dag =P

2011-02-23 @ 16:32:25
URL: http://jade.se/reseerbjudanden


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0