We are who we are


Från att nästan ha varit nere på botten har jag faktiskt kommit närmre och närmre ytan för var dag som gått.
Det känns bra det här och jag tror att det bara kommer att bli bättre ju mer man får komma in i det hela och träffa fler människor som man kan umgås med på fritiden.

Vill bara säga tack till mina nära och kära för att ni ställer upp och finns där för mig när jag behöver det som mest. Är för övrigt dålig på att säga tack och det är nu man verkligen inser hur mycket man behöver sin familj och sina vänner och hur tacksam man är för att ha dom. Tack till mina fina föräldrar som alltid har ställt upp för mig och hjälpt mig otroligt mycket med vad jag än har tagit för mig. Trots mina idéer om Asien, Amerika, jorden-runt-resor och alla möjliga påhitt har de, trots lite tvekan, alltid stått bakom mina beslut vilket har gjort att jag är där jag är idag. Tack till mina syskon som jag ser upp till av hela mitt hjärta, även om jag oftast varit en kaxig lillsyrra, och det är eran envishet och beslutsamhet som jag hoppas kunna ärva av er då det tagit er dit ni är idag.
Och sist men inte minst till mina vänner, nya som gamla, som finns där hela tiden och alltid är ett stöd. Jag tänker på er varje dag som går.

Lyssna på den här låten när du läser, jag känner mig verkligen yeah yeah yeah idag!
http://www.youtube.com/watch?v=3mC2ixOAivA&feature=artistob&playnext=1&list=TLdhAszLarzaI

Iallafall så känner jag mig glad över att få vakna upp här varje morgon, (även om min egna säng hemma på Svarvarvägen ändå är den skönaste..) gå nerför trappan och göra mig en kopp te, väcka pojkarna och se till så att de äter frukost och gör sig i ordning för skolan. Jag trivs i det här huset alltså!

Skulle kunna laga mat hela dagarna när köket ser ut såhär!
 

Denna kommer ersätta jobbet på Torshallen i sommar...


Utsikten från bron, "min" lilla pärla.


Minstingens favoritspel! Han föddes med tur eller nåt för han lyckas alltid hitta diamanten först..!
Inte alls bitter.. Förlorar ett skitspel mot en 5-åring..


Vet inte hur mycket bilder jag får lägga ut på Internet men jag håller mig till så få detaljer som möjligt och visar bara de bästa bitarna.

Körde bil för första gången här i USA igår och jag börjar bli mer och mer bekväm med det. Måste säga att det är grymt skönt med automat iallafall, med tanke på hur mycket stopp-skyltar det finns här.. Sen vill jag tacka Gud för GPS:en, även om den inte alltid fungerar så smidigt som den egentligen hade kunnat göra. Tack för den iallafall!

Off we go!



Idag var jag ute och shoppade på riktigt för första gången här i staterna. Kan bli farligt alltså. Får min första lön på fredag och mitt amerikanska bankkort borde dimpa ner i brevlådan vilken dag som helst. Fick ett grönt brev på posten av min far idag och där i låg mitt nya svenska bankkort eftersom att det gamla går ut nu i Januari. Som sagt, detta kan bli farligt! Kanske inte var så bra att det fanns en hel del pengar kvar från Asienresan ändå..

Iallafall så shoppade jag bland annat en plattång (120:-), ett par ballerinaskor (91:-), ett värmeskydd till håret (140:-), showergel från BodyShop (2 f. 85:-), en hoodtröja (180:-) och lite annat smått och gott. Vet inte vad dollarn står i just nu men har ränkat den på 7 vilket jag till och med tror är några ören för mycket. Sa jag att det här skulle bli farligt? Vet inte riktigt vad allt detta skulle gå på i Sverige, men en plattång för 120 får du typ endast på Rusta om du har tur! Love this!


Var och träffade några andra Au Pairer som bor här i området på en fika på Starbucks ikväll. Väldigt trevligt måste jag säga och det känns kul att få lite kontakt med andra människor här runt omkring. Har varit en riktigt bra dag tycker jag!
 
Brazil and Sweden at Starbucks!


Är inte den som tar bilder på allt jag har köpt, har nog med att försöka ta kort på så mycket som möjligt nu när jag köpt en ny kamera och faktiskt vill ha lite minnen här ifrån staterna.
Tog i alla fall en bild på mig själv med den nya hoodtröjan..

Anpassar mig efter miljön, from now on är jag en stjärna! I like it!


Detta inlägg blev sjukt långt men jag måste bara avsluta med att pojkarna går i skridskoskola varje tisdag (på tal om Dallas Stars..) och igår var första gången jag skjutsade dit dem. Sjukt kul och jag blev sååå himla sugen på att åka själv. Båda två är riktigt duktiga och jag tror minstingen kommer bli riktigt bra i framtiden. I alla fall så är det "open ice" efter bådas träning så man kan hyra ett par skridskor och åka om man vill. Nästa tisdag ska jag definitivt göra det!


Nu ska jag avsluta detta långa inlägg, det blir så när man inte orkar skriva varje dag. Istället för korta inlägg varje dag blir det låååånga inlägg lite nu och då. Deal with it. :)

X


Kommentarer
Soufi

Åh vad roligt, jag vill också åka till USA!!! Blir riktigt kul att följ ditt liv där borta JP :)

2011-01-20 @ 10:35:53
URL: http://soufih.blogg.se/
verra

ååh vad avis jag blir!! skönt att läsa att du har det bra och att det känns bättre nu :) saknar dig!

2011-01-20 @ 12:15:56
Jocke

Det är underbar läsning syrran! Du får gärna skriva så långa inlägg du bara vill : )



Ta hand om dig och fortsätt som du gör så kommer det gå bra. Jag och Nicole får komma vid ett senare tillfälle så kan jag förutom att möta upp på open ice'n även tjinga på lillgrabben som hans framtida agent...



Fint hus förresten...



Ser framemot nästa inlägg sen får vi också ta en skype vid ett senare tillfälle!



Kram/ bror

2011-01-20 @ 13:00:59
Petra

Ååh du får skriva hur långt du vill!!! Det är så KUL att läsa om hur du har det, lite avis blir man här hemma :) Tänker som sagt på dig varje dag, och då är det kul att se hur bra du börjar få det där borta!!!! :D Hörs på skype någon dag!!



KRAM

2011-01-20 @ 22:32:24
Nicole

Åh Johanna jag är så himla avis på dig just nu. Va fina bilder!! Verkligen fint skrivet! Saknar diG! Du är en sån modig och duktig tjej. WEEI! Hoppas jag och jocke kan komma och hälsa på och se lite där du bor. Vore så himla kul! Ta hand om dig och skulle de vara ngt, vad som helst tveka inte att höra av dig! PUSSIS <3

2011-01-20 @ 23:13:40
Emely

Underbart att läsa hur du har det!

Hoppas verkligen att vi kommer iväg till USA och kan besöka dej, råder nämligen lite ovisshet just nu! Men hoppas hoppas...

Får följa dej på dina äventyr sälänge! :)

kram

2011-01-21 @ 03:04:40
URL: http://emelykullman.blogg.se/
johan

JP, vi har snackat om det där. Det är Detroit vi hejar på, inte Dallas! :P

2011-01-24 @ 15:38:50
Johanna

Tack för alla fina kommentarer! Tänker på er där hemma väldigt ofta och hoppas att ni kan komma och hälsa på.

Jag trivs bättre och bättre och har träffat på lite nya kompisar här borta vilket känns bra.



Joakim och Nicole: Hoppas verkligen att ni kan komma och hälsa på, det skulle vara kul att få visa er lite hur jag bor. Och kolla lite NHL! Och shoppa! :)



Johan: Haha, eller var det Sidney Crosby vi hejade på? ;)

2011-01-24 @ 17:51:32
URL: http://oneyeartexas.blogg.se/
Simparkman

Snajsig Stars-tröja!

2011-01-27 @ 23:19:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0