Summer feelings just struck my mind


Alla glada! Har haft en riktigt bra helg, det känns att bitarna börjar falla på plats nu!
I fredags efter att jag slutat jobbet åkte jag iväg till Ruth, en tjej jag lärt känna genom Evelinn som är en svensk Au Pair här i området (har skrivit om henne förut), tillsammans med Elizabeth, Keira och Yusra. Elizabeth är jobbar hos Evelinn's familj och tar hand om barnen de dagar Evelinn är ledig. Hon pluggar även med Ruth och Yusra. Keira är också en Au Pair här i närheten, ännu en skandinav, från grannlandet till öster. Finland!

Iallafall så möttes vi alla upp hos Ruth och beställde Kina-mat, för ca 10 pers märkte vi att det var när vi fick maten, men gott var det! Sedan spelade vi lite spel och bara satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Klockan var 01.30 innan jag var hemma! En riktigt rolig kväll hade jag iallafall, dock saknar jag mina tjejer extra mycket när man har en tjejkväll sådär. Men ni finns ju alltid med mig i mina tankar!

Mycket (!) god mat, fick lite Thailands-känsla av vårrullarna, fried rice & cashew chicken!


Elizabeth & Keira!


Keira & jag!


Ruth, Keira, Yusra & Elizabeth!


Vi spelade Tabu, då man får ett ord man ska förklara så att de andra förstår utan att säga själva ordet.



I går, lördag, fick vi sommarväder här i Dallas. Helt underbart och hade det varit sådant väder hemma i Sverige hade man åkt till Nyänget på direkten alltså! Jag plockade fram min parfym som jag fick av min fina syster dagen till ära:



Jag träffade Sara igår och eftersom att det var så fint väder kände vi att vi ville hitta på något utomhus för att ta vara på denna värme. Vi bestämde oss för att besöka Adventure Landing som är ett ställe där man kan spela minigolf, köra go-kart, provslå baseboll, åka någon form av vattenring, spela i en spelhall m.m. Vi bestämde oss för det första alternativet, minigolf! Trots att jag är sämst på det (har inte ärvt min fars gener på den punkten..) gick det faktiskt rätt bra, mestadels! Inte lika svåra hinder som hemma men det var en härlig dag för det!

Yes, the place to play!
 

Sara puttar!


Pappa, du skulle varit stolt!


Sen avslutade vi den härliga dagen med en 3-timmarsfika på Starbucks! Tiden bara rann iväg, det kan nog betyda att vi hade det väldigt trevligt! Det är så kul att träffa nya människor här borta och jag är glad att jag träffat Sara!





Nu ska jag se på "Easy A" som jag har velat se rätt länge men inte kommit för mig att se den.
Hoppas ni sover gott där hemma.
Ägnar mina tankar åt er!

X


Kommentarer
Soufi

Åh vad hungrig jag blev när jag fick se matbilderna!!! Bra att du har fått massor av nya vänner JP. Jag vill också åka till USA och fika på Starbucks, det verkar ju vara alla tiders det :)

Kram

2011-02-01 @ 15:01:09
URL: http://soufih.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0