Closer to the edge


Nu känner jag mig bra liten faktiskt. Ligger i min säng i mitt lilla rum på "hotell" Rest & Fly här på Arlanda. Lämnade som sagt mitt hem redan i fredags då jag följde med mitt innebandylag ner till Stockholm för att spela sista matcherna innan avresa. Det började mindre bra med en förlust på hela 10-0 men efter lite självrannsakan tog vi tag i bitarna och la ihop pusslet till 1 poäng idag. Förlust i sudden men den moral vi visade idag kommer ta detta lag långt.
När jag blev avsläppt blev det kramkalas och en "kärleks"-ring till mig vilket gjorde att jag bröt ihop. Så fina människor jag har runtom mig önskar jag att alla hade. Det är otroligt jobbigt att säga hej då även om jag vet att det bara är tillfälligt.

In action!



Mitt lilla skrymsle.. Men det är mysigt och allt jag behöver för stunden.



Loggade in på datorn när jag hade handlat mig något att äta och ser att två av mina bästa vänner har lagt upp bilder på oss tillsammans med fina texter till. Sådant får mig så rörd för äkta vänskap växer verkligen inte på träd och jag är oerhört tacksam för er. Även då kom tårarna och just nu känner jag mig som sagt ganska liten även om jag vet att det här är det bästa beslut jag tagit, någonsin. Jag kommer få det grymt, det vet jag, och jag ska faktiskt till NEW YORK (!) imorgon! Det är något jag drömt om länge nu.


Imorgon lyfter planet 09.15 för en mellanlandning i London efter ett par timmar. Och jag hamnar i London tillslut ändå. I våras hade jag och mamma bokat en resa till England för att hälsa på min syster men då kom vi inte iväg något pga. askmolnet som var tvunget att komma just precis den veckan vi skulle åka.. Men som sagt hamnar jag där i några timmar ändå!

Vi är ett par tjejer som åker samtidigt imorgon och vi har bestämt att vi ska träffas och checka in tillsammans vilket känns jättebra. Då slipper man stå där ensam och leta vart man ska och sätta sig på ett plan helt ensam flera tusen mil hemifrån. Vi är alla i samma sits vilket gör att vi förstår varandra och har ju som lite att tala om under resan..

Imorgon lämnar jag en storstad för en annan.




Nu tänkte jag sätta på en film och försöka tänka på lite annat. Tror inte jag riktigt har fattat att jag åker imorgon men det kommer garanterat komma imorgon när jag sätter mig på planet.
Om jag inte skriver imorgonbitti innan jag går mot Terminal 5 hörs vi nästa gång när jag är i staterna!

Kärlek,
J


Kommentarer
Petra

Du är ju bra fin du ! Nu blir också jag rörd och tårig, du är så värdefull även du och vi väntar när du kommer hem! Med flaggor och trumpet (kanske). Ska börja smida planer redan nu... ;)

Sov gott!

2011-01-09 @ 23:08:47
Ida

Massa lycka till och ha det superbra därborta Johanna! :D Ska bli kul att följa ditt äventyr här på bloggen :)

2011-01-10 @ 17:43:12
Emely

Kul att du startat en blogg, sen ska vi följa! :)

Lycka till nu, du kommer få det guld!

Kramar från Emely och Brandon

2011-01-13 @ 09:01:25
URL: http://emelykullman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0