A whole new world


Hade tänkt att lägga upp ett inlägg igår men det kändes så drygt. Tycker det är kul att skriva, men ibland känns det bara så jobbigt att lägga upp bilder och försöka få till ett intressant inlägg. Kände mig lite tvungen idag dock, både för min egen skull och för er där hemma, men skulle egentligen helst av allt vilja gå och lägga mig då jag har dragit på mig en riktigt odräglig huvudvärk.
Det kanske bara är dagens humör som gör det hela, ta inte illa upp, jag tycker det är skitkul att skriva och så, men ibland när dagarna går upp och ner vill man helst av allt bara vara hemma hos sin egen familj i lilla landet lagom och bara göra det man kan och är bra på.

Tycker att jag börjar komma in i det hela mer och mer, men vissa dagar blir bara för mycket. Jag trivs, det gör jag. Men det är svårt att förklara känslan. Det pendlar upp och ner hela tiden och ibland undrar man faktiskt varför man är här. Samtidigt som jag ena stunden inte ångrar en sekund att jag åkte hit. Som sagt, det är svårt att förklara situationen. Det kommer bli bättre, det vet jag.

Det händer ju faktiskt mycket roliga saker här också!
Idag tillexempel har vi haft +18 grader celsius här i Frisco. Det kan man ju absolut inte klaga på med tanke på hur jag hör att vädret är där hemma.. När det är sånt här väder är det svårt att förstå att det faktiskt fortfarande är Januari. Imorgon ska det visst bli +22. Det gillas!



Dagarna rullar på här borta. Nu har jag varit här hos värdfamiljen i ganska exakt 2 veckor. Det känns som att jag varit här mycket längre dock!
I veckan har vi bland annat bakat chocolate chip cookies och varit och lekt i parken.. Yay!

Baka baka liten kaka..


Mycket goda kakor vill jag lova!


Lillen tog cykeln till parken, dock gick han hem..


The park.


Solen ville kika fram trots att luften var ganska kall den dagen.



Vi var med om en liten olycka härom dagen.
Det började med att jag märkte att mitt badrumsgolv var blött när jag kom hem från att ha skjutsat pojkarna till skridskoskolan. Jag torkade upp vattnet och tänkte inte så mycket mer på det. Gick ner och tränade och kom upp sen igen till mitt rum då jag skulle duscha. Inget mer med det utan jag gick och la mig och klev upp dagen därpå och inget vatten täckte mitt badrumsgolv. Skönt tänkte jag och tänkte som sagt inte så mycket mer på det.
Väcker pojkarna och går ner för att förbereda lite frukost. 10 min senare ropar den äldre pojken på mig och säger: "Guud, hela bordet är täckt med vatten?!" Jag går in i rummet och befarar att det han säger faktiskt är sant. (Han kan vara den som skämtar ibland så att man inte vet om man ska tro honom eller inte så jag var osäker när han först sa det..) Jag torkar upp allt vatten men det var fortfarande små fläckar kvar på bordet av allt vatten. "Som tur är" var pappan i huset hemma så han kommer in i rummet, ser på bordet med panik i ögonen och säger: "Herregud.. Det här är ett splitternytt bord som kostar $3000.."
Det har alltså varit någon form av läcka i taket som förmodligen kommer från mitt rum.. Det var väl inte den bästa morgonen jag varit med om, men som tur är var det ju inte mitt fel, the plumber har varit här idag och bordet ser ut som det gjorde innan olyckan så alla är nöjda och glada ändå! :)


Skämde bort mig själv lite härom dagen och gick in på en Salong för att på lite manikyr. Har aldrig testat det förut och eftersom att priset är mindre än hälften här jämfört med i Sverige tyckte jag att man iallafall kunde prova en gång. Man känner sig lite fräschare men jag kommer förmodligen ångra mig big time om ett tag när naglarna kommer börja se fula ut (om jag inte vill ha påfyllning var tredje vecka..), för då måste jag ta bort dom själv och det kommer göra så fruktansvärt ont har jag hört. Vill man vara fin får man uppenbarligen lida pin. Men det kan ju vara värt det också.

Akryl fick det bli denna gång..!



Har nu varit och kikat på det ena gymmet familjen är medlem i och åker förmodligen och kollar in det andra imorgon. Det ska tydligen vara bättre än det första, så jag har inte något emot att checka in det då jag tyckte att det första såg riktigt bra ut. Kommer förmodligen skriva in mig i helgen så att jag kan komma igång på riktigt med träningen! Vill gå på lite pass och göra roliga saker, bara stå och lyfta skrot är inte riktigt min grej..

Har lite saker inplanerade i helgen men jag skriver mer om det om någon dag eller två!
Nu ska jag äntligen lägga mig i sängen och sova.. Hoppas på en bättre dag imorgon!

Take care!
X


Kommentarer
Soufi

Förstår att det går mycket upp och ner för dig, det gjorde det för mig också när jag jobbade som au pair och då var jag bara i Norge, inte så långt hemifrån som du är. Men med tiden känner man sig mer och mer "hemma", när tryggheten smyger sig på.

Känn dig inte tvungen att skriva när du inte vill/orkar. Om du känner att du vill skriva lite så kan du ju bara skriva några meningar om hur du har det/vad du har gjort i det sista. Det räcker mer än nog!! :)



Fina naglar JP!!



Kram kram

2011-01-28 @ 09:03:06
URL: http://soufih.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0