Svenskt vs. Amerikanskt


Fick ledig en stund mitt på dagen i all denna snöyra då pojkarna gick över till grannarna och lekte. Är ju van att ha fredagarna lediga från 9-14 så det var skönt eftersom att vi varit hemma nästan hela veckan från skolan.

Jag pälsade på mig mina "vinterkläder" och åkte iväg en sväng..


Åkte på IKEA!


Kom hem med dessa saker därifrån och gick runt och log för mig själv när jag såg alla svenska saker! Det var så skönt att se något man kände igen och det fick en att känna sig som hemma. Att så lite kan göra så mycket. Älskar att det fanns Gene's tunnbröd där, fick en att känna sig ännu mer hemma.



Nu laddar vi inför Superbowl-helgen här i Dallas. Dock kommer jag inte att gå på själva matchen då en biljett går på $2500... Vill du se matchen på storbildsskärm ute på parkeringen får du punga ut med $200 = 1400 kr. Helt sjukt men ska det vara så ska det vara. Det är i alla fall roligt att det händer här i stan så att man kan åka in och kolla på stan lite, lär vara sjukt mycket folk!


Ha en trevlig kväll ni där hemma!
X


Kommentarer
Jocke

Haha, du får bjuda familjen på en klassisk svensk tunnbrödmacka nu när du har ingredienserna. När brukar du gå in på Skype förresten?



Kram /Bror

2011-02-04 @ 22:56:55
Evelinn

Var du ute och åkte i detta väder? Jag är imponerad :D

2011-02-05 @ 01:11:11
URL: http://evelinniusa.blogg.se/
Soufi

Kung att det finns IKEA där borta så du får äta lite svenskt emellanåt :) Härliga vinterkläder också, du slapp i alla fall dunjacka, mössa och vantar ;)



Kramar

2011-02-06 @ 00:07:25
URL: http://soufih.blogg.se/
Emely

Ikea är det bästa! Du får kanske ta mej dit me när vi kommer och hälsar på dej, biljetterna är bokade nu iaf! Vet dock inte när vi är i Dalls eftersom vi ska göra en lite road trip först!

Men får får hålla kontakten!

Kram

2011-02-07 @ 03:31:47
URL: http://emelykullman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0