Super Bowl XLV!!!


Som de flesta vet så inträffade ju årets viktigaste sporthändelse i USA nu i helgen. Nämligen Super Bowl!
Och inte nog med det utan självaste matchen hölls här i Dallas! Jag hade dock inte råd att gå på matchen då den billigaste biljetten gick på $2500.. En annan gång ska jag spara ihop till det.. Eller då jag gift mig rik!

Men det är inte fy skam att inte gå och kika live utan det är rätt bra stämning hemma i stugorna också! Alla tv-apparater på nedervåningen gick varma i det här huset så det var ingen risk att missa det viktigaste av viktiga händelser inte! "Vi" hejade på Green Bay Packers eftersom att det är laget som är närmast familjens riktiga lag. Så det var bara att hänga med i det hejandet! Tydligen var det egentligen reklamerna som var det mest intressanta under den otroligt långa matchen och alltifrån Peter Stormare till Kim Kardashian var med i alla dessa reklamer. 3 miljoner dollar fick man punga ut för 1 minuts reklam.. Ingen tvekan om att det här är landet med stålarna iallafall!

För mig var det den första amerikanska fotbollsmatch jag sett och jag tror att jag valde helt rätt tillfälle till att göra debut inom AF-världen! När det blev jämnare på slutet var det faktiskt riktigt spännande att kolla, och det ska bli kul att gå och kolla på någon match live i sommar om tillfälle ges! Fast då hejar jag nog på Dallas Cowboys!

Green Bay Packers vs....


...Pittsburgh Steelers!


Pojkarna hade laddat upp med lite vimplar, flaggor och bollar på väggen!


Vi åt en typiskt amerikansk footballs-middag i form av Chicken Chili och Cheese n' Chips!


TOUCHDOWN GREEN BAY!!!


Yaaaay, "mitt lag" för kvällen vann och hjälten Aaron Rodgers får lyfta bucklan!



Nästa gång jag går och kollar på något sportevenemang blir nu på söndag då jag ska gå och kolla på NHL och Dallas Stars! Ska bli grymt!


Ha en trevlig kväll ni där hemma!
X


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0