Star Wars made this home


Nu duggar inläggen rätt så tätt måste jag vara stolt och säga! Hehe

Idag har varit en riktigt bra dag vill jag påstå. Vi hade snowday igår vilket jag nuförtiden fasar för då vi hade hela fyra (!!) dagar förra veckan. Det kom en riktig vinterkänga och slog oss på käften förra tisdagen och det höll i sig ända till helgen. Lördagen var helt fantastisk så där smälte nästan all snö bort. Yay!

Igår vaknade vi upp till ännu ett snölager och återigen ännu en snowday.. Som tur var öppnade skolorna idag igen, dock uppskjutet 2 timmar men det var bara skönt enligt mig.
Jag klev upp i vanlig ordning runt 07.50 och det var alldeles tyst i hela huset. Gjorde i ordning frukost och satte mig framför tvn och bara njöt av ensamheten. En halvtimme senare kommer första barnet ner för trappan och där började min jobbdag. Gjorde mammas svenska pannkakor idag och pojkarna gillar det!
 
Sen vid 10.30 skjutsade jag och lillkillen den äldre killen till skolan och sen åkte vi till Target för att handla mat. Jag äskar att handla och lillen var så snäll vilket gjorde det hela mycket lättare. Sen åkte vi hem och gjorde lunch, jag provade på att ge honom något nytt och först kom några tårar (han är svår med mat då han inte "gillar" någon rätt..) men sen kom han på att det faktiskt var rätt så gott. Lyckan var total!


Sen kan jag ju meddela att Star Wars är det som kretsar kring det mesta vad gäller leksaker i det här huset. Spel i Wii, Nintendo DS, Lego, Dataspel, Pussel, Lightsabers, filmer, you name it!
Även maten kan ha lite olika Star Wars-former.. Se nedan:

Dagens frukostpannkakor fick en annan form än vanligt..



Både Star Wars och Clone Wars-filmer. Finns tom 2 exemplar av vissa..


De försöker till och med få över mig till "the dark side"..



Nä, nu ska vi åka och hämta upp storebrorsan! Väntar på ett paket från Sverige så jag är ivrig att få gå ut och kolla i brevlådan varje dag för att se om det har kommit.. Har tagit över en vecka nu så jag tycker det borde dimpa ner i lådan när som helst. Hoppas hoppas hoppas idag!


Ha en trevlig kväll!
X


Kommentarer
Soufi

Vilken mästare på pannkakor du är!!! Hur lyckades du?? :) Vi saknar dig JP!! Kram

2011-02-11 @ 14:14:08
URL: http://soufih.blogg.se/
Petra

Vad duktig du är! Kul med lite tätare inlägg också :) Puss!

2011-02-12 @ 12:10:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0