Salsa ain't my kinda music I'll tell ya


Vaknade upp imorse av att jag knappt kunde ta mig ur sängen. Hade en obeskrivlig träningsvärk och kände mig helt plötsligt 100 år, eller åtminstone min rygg gjorde nog det..! Kom på att jag var på ett Step-pass på gymmet igårmorse men tänkte väl inte mer på det. Sååå jobbigt var det ju faktiskt inte.. Nänä, nämen det är smällen man får ta idag istället, tack! Och där kom det fram hur otränad man faktiskt var.. är..!

Igår var jag som sagt på ett födelsedagspartaj för Eli på Gloria's. En mexikansk restaurang som mot kvällstimmarna övergår till en nattklubb. Igår hade vi förmånen (????) att få se och lyssna till ett live-band efter att vi hade tagit de sista tuggorna av vår mat. Måste tillägga att vi fick vänta på ett bord i en dryg timme vilket väl var sisådär.. Sen började bandet spela på dirr och det var bara att dansa bort alla kalorier man smällt i sig under middagen.

Jajamen, dansa. Salsa har väl aldrig varit min typ av musik och även om jag försökte lura mig själv lite igår att det kanske, kanske, KANSKE är helt okej och iallafall dansbar musik, fick jag det ju bekräftat en gång för alla att jag inte frivilligt kommer gå till en klubb där salsa-musik är huvudnumret igen.
Och ja, jag fick både en och två danslektioner i just salsa, samba eller vad det nu heter av diverse äldre mexare och vet inte om det var så smart av mig att säga att jag inte kan dansa salsa för då gav jag ju dem ett guldläge att säga: "Oh, no problem! I'll teach you!" Jo, man tackar. Jag vill inte ha någon lektion i salsa, jag dansar vad som helst utom salsa. Och det gick liksom inte att stå själv och dansa i ett gäng utan man var ju i princip tvungen att pardansa.. hehehehe!! Som tur var hade bandet en 5-7 låtars paus vilket gav husets DJ att dra igång lite mer dansvänlig musik. Tack! Sen var det dock bara på't igen.. Hahaha, jag hade en trevlig kväll iallafall!

Ready to go

Turkiet ville ta en bild med "the Swedish girls"... Såklart

Scandinavia!

Nu blir det sallad i en månad framöver...




Imorgon ska jag äntligen på NHL, yaaaay! Förhoppningsvis håller Foppa i ett par månader till (Man vet ju aldrig när han ska avsluta karriären nästa gång, eller när han gör comeback igen för den delen..) för hans Avs kommer hit till Dallas i början av April för att möta mina Stars! Håller hans fötter, psyke och tjurskallighet så länge ska jag ta mig dit och kika!

NU ska jag sova. På tok för sent. Är lite starstruck för tillfället, kan bero på det.. hehehe
X



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0