Listening to our favourite song


Redan torsdag, veckorna bara flyger iväg här. Nyss var det helg, tyckte jag, men nu är det snart helg igen.
Det gör mig inget, men ibland undrar man vad man har gjort på dagarna under veckan. Helgerna är iallafall höjdpunkterna här borta då man får tid att göra sådant man inte hinner med under veckodagarna och framför allt hinner man träffa kompisarna och hitta på saker med dem.

Denna helg får jag nämligen finbesök ifrån Ohio i form av min fina vän Johanna. Jag och Johanna började prata ett tag innan vi skulle åka hit till USA eftersom att vi skulle åka på samma dag från Arlanda båda två. Så vi pratade och mailade och var nervösa tillsammans och när vi väl träffade varandra kändes det bara så bra. Vi var båda i samma situation, lämnar all form av trygghet bakom oss och bara kastar oss ut i stora vida världen för att få uppleva en dröm. Från den stunden umgicks vi nästan hela tiden, under resan, på Au Pair-skolan, på flygplatsen innan vi skulle skiljas åt. Det var en av de jobbigaste stunderna jag upplevt under de dygnen och den trygghet man byggt upp med varandra efter att ha lämnat sin egna familj, skulle nu återigen bara slita oss ifrån varandra. Det var ungefär lika jobbigt som att lämna familjen hemma..

Imorgon får vi träffas igen för då kommer Johanna hit till mig och det känns riktigt bra. Vi har bara träffats i tre dagar men det känns som att vi känt varandra hur länge som helst..  Det blir en svensk lunch på IKEA imorgon när hon anlänt!


Förra helgen umgicks jag med Sara och Evelinn. På fredagen var jag ju på Robyn och i lördags träffades vi alla tre och käkade middag på Cheescake Factory. Sedan åkte vi och bowlade! Längesen och det märktes kan jag ju säga er.. Kom inte sist iallafall! Hehe. Sedan åkte jag och Evelinn på bio och kollade sista HP-filmen. Har redan sett den så det var egentligen inget nytt för mig, men den är helt okej!


3:an & 2:an




The winner takes it all!




XXX


Kommentarer
Sara

Johanna, jag saknar bilden pa poangen ;) haha

2011-02-24 @ 20:53:23
URL: http://saraviklund.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0