I said brrrr, it's cold out here


Här vänder vindarna, bokstavligen talat, fort kan jag ju minst sagt säga!
I helgen berättade jag ju om det fina vädret vi hade och att sommaren hade kommit hit, redan i Januari!
Nu är det dock ny månad och tydligen helt nytt väder. Dallas drabbades igår av någon form av regnstorm och i natt hade det fryst på och skapat en tjock ishinna på vägarna samt även orsakat lite snöstorm..
Verkligen från den ena dagen till den andra och ska jag vara ärlig längtar jag tillbaka till helgen som var!
I like the Sunny Texas more!

I alla fall så har pojkarna varit hemma från skolan idag och föräldrarna har jobbat hemifrån vilket enligt mig ibland kan vara lite jobbigt. Det känns som att man har mer press på sig att vara "den perfekta Au Pairen" och att man har ögonen på sig hela tiden, även om jag vet att mina värdföräldrar inte är så. Skolorna är även stängda imorgon så pojkarna kommer vara hemma hela dagen. Det kommer bli en lång dag, med tanke på att jag är van att vara ledig mellan 9-14 på onsdagar.. Men allt går bara man vill var det någon klok person som sa till mig en gång!

Möttes av den här synen när jag öppnade dörren idag..



Nu blir det sängen, har varit en lååång dag idag och som sagt, imorgon väntar en ny!
Längtar till helgen då jag är ledig och har lite planer på gång.
Bokade även min biljett till Robyn för en stund sen så den 18 Februari kommer jag få höra lite Svenskt, yay!


XXX


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0