Baby, I was born this way


Idag har varit en låååång dag. Har haft en mysig liten sjukling här hemma med feber och hosta. Vet inte om det har gjort att han varit extra gosig och kramig idag, men det har iallafall varit en bra dag trots sjukdomen.

Idag är det som sagt Valentine's Day, som det så fint heter här i USA, men för mig har den dagen aldrig betytt något speciellt eftersom jag inte haft någon "Valentine" den dagen förr. Önskar att jag kunde säga att jag hade det i år, men så är inte fallet. Så vi körde på en vanlig måndag istället. Inte tänker jag missa slutspurten av Bachelor bara för att det är alla hjärtans dag inte! Nä, nån måtta får det vara! Hade tänkt att jobba, men eftersom att lill-killen är sjuk valde mina värd-päron att stanna hemma istället.
Har tryckt i mig hela gele-hjärtansasken iallafall för jag trodde ju att det andra brevet med mitt kära lösgodis skulle komma någon gång men nä, inte idag heller. Så nu sitter jag här helt allena och intväntar sängen. Ny dag imorgon! Hehe

Nu kommer det lite bilder från NHL-matchen igår!

Poserar utan för AA Center

Jorå, så atte..

Michelle från South Africa & Tatiana från Brazil

!!!!!

Drop the puck and let the game begin!

Det var en hel del svenskar på isen, både i Dallas och Columbus!

Ja, Samme P går in och vinner matchens första tek. Gammal Modoit, lite stolt!

#21 (Trots att det är Foppas nr är han lite förlåten för det..)

Loui Eriksson!

Husse kom på besök också!

Paus-underhållning! Har själv lirat match under periodpausen i en av Modos matcher för ett par år sen..!

Tyvärr fick Blue Jackets jubla en gång för mycket denna gång.  

Loui Eriksson och...

...Tom Wandell förlorade kvällens drabbning..



Såklart tråkigt med en förlust, och matchen var inte särskilt bra i sig, men hela grejen med NHL är så stort för mig som kommer från en liten stad där hockeyn betyder så mycket och där flera av de största spelarna kommer ifrån. Tyvärr meddelades det att den störste av dem alla, Peter Forsberg, slutar en gång för alla, och jag hade faktiskt hoppats på att han skulle komma hit i April och möta Stars, men jag hade inte förväntat mig så mycket vad gäller den karln. Även om hoppet fanns där! Nu får jag istället hoppas på att Dallas går till Play-offs så man kanske får se dem möta några av de allra största.. Sidney Crosby skulle jag gärna kolla på... 


Hoppas att ni hade en bra dag igår, för ni läser förmodligen det här om ett par timmar, på tisdagen. Här är klockan 23.10, måndagkväll fortfarande. Sov gott!
XX


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0