Anti-fucking-klimax


Ni minns väl förra våren, då vulkanen Eyjafjallajökull (var tvungen att googla namnet, annars hade jag nog skrivit något mer opassande..) fick fetdamp och bestämde sig för att få et x antal utbrott och sprida aska över halva jävla Europa? Då typ alla flyg blev inställda och folk strandsattes lite här och var?

Jo, jag och min kära mor hade bokat en resa till min kära syster i England för att åka och hälsa på henne när hon pluggade där i ett år, och vi valde att boka in resan i slutet av April någon gång, eftersom att våren ju är en härlig årstid. Ska vara rätt fint i England då har jag hört! Iallafall så var vi ute i god tid och bokade väl sisådär i Januari någon gång, vilket då kändes långt bort men ju närmre man kom avresedatumet, ju mer exited blev man. Shit, vi skulle ju åka till England. Jag som drömt om England så länge.. USA och England är två land jag verkligen velat besöka, och nu bor jag ju som sagt i det ena.
Veckorna gick och när det var ungefär en vecka kvar tills vi skulle åka visar nyheterna på tv något obegripligt, en vulkan på Island får utbrott lite nu och då och sprider aska utöver Europa. Alla flyg till bl.a. England är inställda. Såklart. ?!?!?!!#"(¤@£@$¤#"%¤!!
Helt allvarligt, är detta ett skämt? Lite sent för ett 1:a April-skämt liksom..?! Nej, det var det ju inte så vi fick en vecka i Göteborg istället för en vecka i England. Tur att jag älskar Göteborg så pass mycket att jag inte var helt förtvivlad iallafall. Kan ju inte jämföra Gbg med London heller eftersom jag aldrig varit i London....

Nu upprepar sig historien. Skrev ju igår om att min vän Johanna skulle komma och hälsa på idag. Vi som har sett framemot det här ända sen vi träffades på Au Pair-skolan och då Johanna hade flygbiljetten i sina händer, kändes det så nära! Hon skulle ringa mig på morgonen innan hon klev på planet för att säga att allt var i sin ordning. Hon ringer och väcker mig och yrvaken (men uppspelt) som jag är inser jag inte förrän efter ett tag att Johanna inte kommer nånting. Mitt flyg är inställt, säger hon. ALLA flyg är inställda.  
Det kom ju såklart en snöstorm till Ohio i natt och kaos är väl bara förnamnet på hur vädret är där nu. Tydligen ska det ta 20 min för Johanna att ta sig till flygplatsen. Imorse tog det 1 1/2 timme. Ja, ni ser ju. Läs mellan raderna. Man tappar liksom lite livsglädje alltså... 

Men jag har hört att allt har en mening. Det var väl ödet, och om ödet vill mig väl kommer Johanna till mig nästa helg istället. Hon bokade om biljetten direkt när hon kom hem från flygplatsen och om, som sagt, ödet vill mig väl hämtar jag upp Johanna på DFW nästa fredag 11.00. Tack på förhand, Gud.


Snart ses vi, det vet jag!




Kommentarer
Anonym

Åh vad tråkigt Jp!! Men, det kanske finns en mening med att flygen inte gick. Får hålla tummarna för att snöovädret är över till nästa helg. Kram till dig!

2011-02-26 @ 09:27:35
URL: http://soufih.blogg.se/
Johanna

ÅH ÄLSKADE VÄN <3 Jag va såååååååååå ledsen på flygplatsen hahah herregud vi båda grät HAHA.



såååååå MYCKET som jag hade sett fram emotr detta !!!



MEN PÅ FREDGA KOMMER JAG :D

love <3

2011-02-27 @ 23:20:17
URL: http://nannyjohannaslifeusa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0