Everyday it will rain


Nu ligger jag på golvet och skriver detta inlägg.
Ja, på golvet. Fastän jag tycker att det kan vara vidrigt med heltäckningsmatta är det faktiskt ganska bekvämt ibland när man känner för att lägga sig ner på golvet, vilket jag får för mig att göra en hel del. Kommer sakna min härliga heltäckningsmatta som säkert är full med kvalster och skit...

Har haft en picture perfect helg. I fredags hade vi det traditionsenliga "fredagsmyset" och käkade chips och kollade på Karatefylla. Är det någon som har sett det hemma? Är en sjukt vidrig, men även väldigt roligt humorserie, som jag kan tänka mig att det gått dåligt för, rent tittarmässigt, men har man väl börjat se kan man ju inte sluta.. Också somnade jag i Matildas härliga säng som jag alltid gör. Alltid.

Igår, lördag, jobbade jag på förmiddagen och så fort jag hade slutat åkte jag och Matilda till Galleria och kollade lite shopping. Nu har det börjat bli kallare även här och jag var ute efter en vinterjacka och tror ni inte att jag hittar en fin kappa på första affären vi går in i? En mörkblå med bruna knappar och den var riktigt fin. Det bästa av allt vara att den bara kostade $25 på rean vilket motsvarar ungefär 170 svenska. Bra start!
Sedan kikade vi runt lite till innan vi åkte hem till Matilda och kollade på tre stycken hundar, varav en av dom förmodligen skulle stanna kvar där om dom bestämde sig för att behålla någon utav dom. Så nu är Matildas värdfamilj med hund! En stor, klumpig Grand Danois skaffade dom sig...

Sedan på kvällen mötte vi upp Kathy som är en tysk Au Pair och åkte därefter vidare till Mattias, Robert och Billy. Vi drog igång ölspelet på en gång och hade det himla roligt! Tråkigt att Robert åker hem till Sverige nästa vecka och Mattias veckan därpå.. Jag åker ju iofs hem om snart bara en månad men det är så typiskt när man väl träffat några som man trivs och har kul med!
Efter vi spelat ett tag åkte vi vidare till en nyöppnad klubb och skulle precis gå in men då kunde inte Kathy komma in för hon är underaged och hade bara ett typ av studentkort, men dom var tvugna att se körkort eller pass, så vi kunde inte gå in där. Varpå jag rotade i min väska och insgå att jag tagit med mitt svenska bankkort och mitt amerikanska bankkort och glömt mitt körkort hemma. Så jävla ironiskt.
Iallafall så när vi står där ute och väntar kommer ingen mindre än Owen Wilson (googla) och går in på den klubben. Äntligen fick vi se en kändisjävel! Hade dock önskat mig någon snygging.....
Vi drog iallafall vidare till Sfuzzi där vi var förra helgen och dom spelade så dålig musik, och trodde inte att jag skulle få komma in eftersom att jag alltid behövt visa leg där innan. Men då säger han att han känner igen mig och jag behöver inte visa något för att få komma in. Happ, då var man stammis då..?
Dj:n spelade iallafall lite bättre musik nu så vi fick dansa en hel del!

Sedan åkte vi vidare på "efterfest" hos grabbarna som dog av ganska så snabbt så jag och Matilda åkte hem och sov i hennes skööööna säng.

Idag, söndag, sov vi ut och åkte sedan på mitt Au Pair-möte som det var "jultema" på och vi åt julmat/kakor/godis från alla möjliga sorters länder då alla Au Pairer skulle ta med sig något man äter kring jul till mötet. 
Sedan åkte jag och Matilda till grabbarna och så snälla som vi är bjöd vi med dom på middag. Eller för deras del var det frukost.

När vi kom tillbaka hit så värmde vi på lite glögg, plockade fram pepparkakor, tände andra adventsljuset och satte på Mysteriet på Greveholm som vi kör som julkalender i år. Igen. Hög mysfaktor på denna helg och den har varit nästintill perfekt! Lördagsmorgonen kunde ha börjat bättre, men all den andra tiden har vägt upp det.
Som sagt, grym helg och idag har vi lite söndagsångest, dels för att helgen redan är över och vi ska upp och jobba imorgon, sen sägs det att det kan bli minusgrader inatt vilket innebär is imorgon eftersom att det regnat hela dagen idag vilket med stor sannolikhet innebär snowday vilket innebär att jag måste vara hemma med barnen hela dagen. Sen dels för att tiden går så fort och alla roliga stunder går för fort. Kan inte fatta att min tid snart är över.
Jag njuter av tiden som är kvar. Varenda sekund. (Då jag är ledig...;))

Nu ska jag sova och drömma om hur perfekt även nästa helg kommer bli!
Ha en trevlig måndag!
X



Kommentarer
Nina

Åååh! Grand Danois, dom är ju superfina!! :) men ja, dom blir ganska så stora!! :P

2011-12-13 @ 21:21:44
URL: http://ninah.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0