It's a perfect world if you go all the way

Då var snart halva veckan avklarade och jag kan verkligen leva med det här schemat. Idag var jag på spinning och ni som har följt bloggen vet vad jag tycker om det.. Plågsamt skulle jag kalla det, men ack så skönt när det väl är gjort. Tror det är en av den bästa känslan alltså. Känslan efter att man tagit ut max av det man orkar under ett träningspass, det klår mycket.

Samtidigt som halva veckan har gått, har även halva tiden, och lite mer därtill, gått utav mitt Au Pair-år. Jag har nu drygt 4 månader kvar att avverka och jag trivs, samtidigt som att jag känner att jag vill göra något annat. Jag vet att 4 månader kommer flyga iväg, dels för att dagarna inte känns lika långa när barnen är i skolan, och dels för att jag kommer att börja plugga i September vilket kommer göra att dagarna flyger iväg. Jag gillar det samtidigt som att jag trivs med livet i det stora hela här i USA. Jag behöver inte betala några räkningar, lån, mat (förutom när jag äter ute) eller dylikt vilket gör att alla pengar jag tjänar går rätt ner i fickan. Det är inte mycket men man klarar sig mer än väl på det.

4 månader kvar då alltså. Under mitt första halvår reste jag bl.a. till New York, Minnesota, Chicago, Los Angeles och gjorde en roadtrip till Arkansas/Oklahoma. Jag är superglad att jag gjort alla dessa resor och eftersom att det är så lätt att resa runt i USA på mitt visum, försöker jag passa på att göra det så gott det går.

Nu smyger hösten på, vilket inte känns temperaturmässigt här borta, men det känns skönt att får börja planera lite vad som komma skall. Förmodligen kommer min bror och hans fästmö Nicole och hälsar på mig i mitten av Oktober då min värdfamilj samtidigt åker till Minnesota. De kommer nog bara hit någon dag och sen åker vi, förhoppningsvis, till Las Vegas eller någon annan destination. Min dröm har, ända sen jag såg filmen Thelma & Louise, varit att får se Grand Canyon och det är fortfarande min dröm. Så får jag välja en resa till jag har möjlighet att göra, då blir det Las Vegas och Grand Canyon i samma veva.

Vi har funderat på att åka till Texas huvudstad Austin, Evelinn, Matilda & jag någon gång i September, men vi får se hur det blir. Det skulle vara roligt att få komma iväg på en weekendtrip bara för omväxlingsskull. Austin ska vara väldigt fint också!

I November är det Thanksgiving och kommer inte min far under den veckan, så åker jag nog upp till Johanna och hälsar på i Ohio. Eftersom att våra scheman inte alltid går ihop, är det svårt att åka iväg längre än på helgen, speciellt när man inte har många dagar kvar att ta ut semester på, så det är nog min sista chans att hälsa på henne i kylan, annars kommer vi ses igen i Januari.

I December är inga planer skrivna och jag tror inte att jag kommer hinna med så mycket mer än det där resten av 2011. Sjukt att jag snart har varit här i 1 år. Sjukt att det snart är 2012. Det här året kommer jag minnas för resten av mitt liv. Saknar er där hemma och jag får ofta höra att jag inte missat något som händer hemma, allt är sig likt osv osv, men det blir ju vad man gör det till också. Jag har det jättebra här borta, trots att jag inte alltid trivs, varken på jobbet eller i huset, men jag försöker göra det till det bästa som går. Gör det ni där hemma också så ska jag komma hem med en helt annan inställning än vad jag hade innan vi åkte iväg till Asien. Då ville jag inte annat än ifrån Ö-vik, helst så långt som möjligt, för att "det inte hände nånting". Därför drog jag och Emelie till Asien, gör det ni också om ni är uttråkade, ;)

Nu ska jag åka iväg och hämta lillen! I nästa inlägg, kanske imorgon, vem vet, ska jag berätta om planerna för Januari månad, vilken är min sista i USA.
X


Kommentarer
Soufi

Du har hunnit med en hel del där borta och det har varit jätteroligt att följa din tid i USA!!

Vad ska du plugga?



Kram kram

2011-08-25 @ 10:18:37
URL: http://soufih.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0