Sockersug vs. Johanna = 1-0

Yes, ni såg rätt. Det är Justin Bieber på mitt linne på bilden nedanför. Visst är han söt?! Helt bedårande...
Har en liten hemlig crush på honom...

Nääe, jag försöker verkligen sluta med allt vad heter sötsaker och snacks nuförtiden men har man ett sötsug från hell, som jag har, är det inte lätt alltså. Försöker med att äta en frukt eller en grönsak istället när suget kryper sig på som värst, men det är ju psykiskt och det funkar inte när man vet att det finns något "godare" (=något med mer socker i) i skafferiet som är fyllt med enbart snabba kolhydrater, så då går man ju och kikar där istället. Fan. Nu är jag psyksjuk också. Eller alkoholist fast för sötsaker istället. Rehab? Okej, 4 månader har jag på mig att styra upp det här och eftersom att jag nu i princip provat alla äckliga godissorter och snacks i det här landet tycker man ju att det räcker. Nu får det vara nog. Ja, nu har jag bestämt mig. Snälla Gud, ge mig styrka till att tappa detta förbannade sötsug. Amen.


Wish me luck..
X


Kommentarer
Soufi

Var beredd på en period med abstinens för det är precis det man får. Men när du har tagit dig igenom den perioden är suget borta. Det kommer vara jobbigt ett tag och man får verkligen tvinga sig själv även om det känns som att det inte går, men sen är du friii :)



Förresten, för att inte bli mobbad när du är tillbaka i Sverige får du nog bara ha på dig linnet när du är bakom hemmets fyra väggar. Bieber har en tönt stämpel här och de som tycker om honom är fjortisarna ;)



Kram kram

2011-08-31 @ 09:46:10
URL: http://soufih.blogg.se/
Evelinn

hemlig crush? då ska jag nog inte berätta hemligheter för dig.. ;)

men om du skulle vilja ha JB en kväll, skulle du säga nej till det sötsuget? :)

2011-08-31 @ 15:45:10
URL: http://evelinniusa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0