Lazyyyyyyyyyyy

Okej, ikväll ska jag lägga upp bilderna från LA... Har en massa fina bilder på beachen och walk of fame och skylten och mera beach och mera stjärnor och massa posande och bara en massa bilder helt enkelt. Tänkte ju att det kan vara roligt för er att få se också.

Idag har det varit mulet litegrann på förmiddagen och vi firade! Vi har inte haft mulet här i Dallas på typ över 2 månader, alltså inte EN enda mulen dag. Från 35-43 grader 2 månader i sträck tär på krafterna vill jag lova. Vill ju egentligen inte klaga, men återigen, hade jag kunnat skicka iväg 40 grader till er hade jag gjort det på studs! Dessutom är det typ 50 grader i min bil när den stått ute hela dagen och då vill man bara dö när man öppnar dörren och fläkten blåser varmluft rakt upp i fejjan på en.. Jo tack, värme i all sin ära, men lagom är bäst va?

Har förresten gjort bort 7 månader i USA vilket resulterar i 5 kvar. Eller typ 5½ kanske. Måste ju få lite semester innan man åker hem till verkligheten och kylan, ja, i Januari kommer jag säkerligen klaga på att det är för kallt och att jag vill tillbaka till värmen, men just nu känns det inte så. Det ska bli mysigt med höst och riktig vinter, trots att den är alldeles för lång, men jag får ju bara ungefär 2 månaders svensk vinter så jag ska nog överleva. Iallafall blir det Florida i 1-2 veckor innan jag äntrar svensk mark igen och innan dess ska jag försöka få in någon/några resor i schemat.
Har fått ett alternativ att följa med värdfamiljen till Minnesota igen i mitten på Oktober, alternativt åka någonstans på semester, men kruxet är det att mina närmsta vänner har besök just den tiden så jag försöker leta andra alternativ. Grand Canyon är verkligen något som jag ska se så antingen åker jag själv på en tripp. Kan bli spännande, men det känns ju inte som att man vill till Vegas själv... Har någon där hemma ledigt 13-16 oktober och vill till Las Vegas, call me! ;) Så bjuder jag på boende i Dallas veckan innan eller efter. Deal?!
Annars kan jag ta semester under Thanksgiving i slutet på November, men samtidigt känns det som att man vill vara hemma med familjen och fira det på riktigt amerikanskt vis.
Vi får se helt enkelt, men kan jag lösa Vegas/Canyon-resan kan jag åka hem härifrån fulländad resmässigt, med tanke på hur lite sammanhängande ledighet jag haft under detta år. Sen sitter det ju i pengar också men det är tur att jag tjänar storkovan i det här jobbet så det är ju egentligen inga problem.. Hehe..


Okej, nu blir det zumba och sen ska jag hem och lägga in Los Angeles-bilderna!
X




Kommentarer
Bror

Syster! Kontakta mig på fb.



Jag är ledig från jobb till åtminstonde 20:e oktober och tre veckor innan, och Nicole har 2 v semester kvar att ta ut detta år. Kanske det vore nåt? : )) Många kramar!

2011-08-12 @ 12:48:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0