April shower bring May flower


Hallå alla glada! Varning för långläsning, men jag har lite att ta igen känner jag..

Är rätt nyss hemkommen från bio med Evelinn och Matilda. Vi såg "Take me home tonight" vilket var en helt okej komedi men sjuuukt jobbig att titta på vissa tillfällen då det ibland var så pinsamma scener att man bara ville gräva ner sig i stolen och gömma sig. Men 75 cent var det allt värt. Ja, du läste rätt. Varje tisdag kostar det bara 75 cent att gå på bio. ($2 övriga dagar) Dock är filmerna någon månad gammal men det spelar ju ingen roll om man inte frivilligt måste se den på premiären och vill betala fullt pris.

Har förresten inte berättat om Matilda, som är ett nytt tillskott i vårt svenska Au Pair-gäng här i Dallas. Eller åtminstone Frisco/Plano. Hon kom hit för ca en månad sedan och hennes mamma hade visst hittat min blogg på Internet så hon hörde av sig till mig, vilket var väldigt trevligt, och nu är hon en av oss. Riktigt kul! Hon kommer från Ängelholm så vi är verkligen från alla håll och kanter nu. Ängelholm (söder), Åmotfors (mitten) & Örnsköldsvik (härliga norrland).

Det har hänt lite grejer sedan sist jag bloggade; Pannkaksparty, surprise-party, avskedsmiddag för Erlend, filmkvällar, bio, Cheesecake Factory, poolparty, besök av grandma, födelsedagskalas, adventure monday.

•För någon helg sedan "firade" Evelinn 6 månader i Texas och hon bjöd in till en liten tillställning med pannkakor + alla sorters tillbehör, Irish Coffee och Amaretto med cola.
•På lördagen samma helg ordnade vi ett överraskningsparty till Ruth och hon hade ingen aning vilket var jättekul, sedan åkte vi vidare till en klubb och dansade.
•Erlend från Norge åkte vidare till Mexico innan han drar hem igen efter att ha spenderat en månad i Texas, så vi hade en liten avskedsmiddag för honom på Ra och jag åt den bästa sushin jag någonsin ätit.
•Filmkvällar och biobesök har vi haft gott om och vi har bland annat sett; Sanctum (igen), Limitless, 127 Hours, Inception (somnade efter halva..) & Take me home tonight.
•Farmorn i huset har varit på besök i en vecka och det har varit riktigt trevligt! I söndags firade vi min värdmamma som fyllde 42 och jag tror hon var rätt nöjd med sin dag. Iofs startade hon dagen med ett maraton på 13,1 miles som hon fick i present av sin man....... Efter det åkte vi alla på brunch och när det var färdigt hade fru & man bokat in massage och middag lite senare. Sedan blev det tårta och paketöppning och jag stod för tårtbaket. De var mäkta imponerade över både utseende och smak när de fick prova på min hederliga gräddtårta. •Efter allt firande åkte jag till Evelinn för lite poolhäng och en Irish! Det var nog den bästa helg jag haft här i staterna och helgen avslutades med en fantastisk kväll i poolen med härligt umgänge.
•Skulle åka till McKinney i måndags för att byta ut vindrutetorkarna och då följde Evelinn med mig. Eftersom att vi ändå var i McKinney kände vi att vi kunde utforska lite runtomkring så vi åkte och kollade på några grymt fina hus samt tog en Chipotle-lunch och satt på uteserveringen innan vi åkte hem igen. Helt fantastisk måndag. Det ska framöver bli våra adventure mondays!

Här kommer lite bilder från några av tillfällena!

Pannkakstillbehör!!

Självklart har jag alla tillbehör med.. Ska det va så ska det va!

Evelinns värdpappa visade upp lite bartenderskills!

Surprise! Ruth fick detta kort med alla oss som var med på partyt!

Jag och Evelinn bakade tårta, men den blev inte riktigt som vi tänkt oss. Sprutgrädde är inte att rekommendera.

@ Ra. Yummy for my tummy!

Poolparty! Jag klagade inte den kvällen kan jag lova. :)



Nu blir det sängen. Jag får sova ut imorgon, faktiskt andra dagen denna vecka, så vi får se om jag antingen sover ut eller drar på gymmet.. Undra vad som lockar mest..
Sov gott ni fina.
XX


Kommentarer
Soufi

Underbart JP och skönt att se att du har det bra. Jag är lite avundsjuk bara!!! Klart de älskade din tårta, de svenska tårtorna är ju de godaste som finns :)



Kramar

2011-04-13 @ 10:16:44
URL: http://soufih.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0