March of Dimes


I lördags hade vi Au Pair-möte och denna gång skulle vi gå en promenad på 5 miles. Skitkul tycker du, men det var faktiskt i ett gott syfte. Det var nämligen March of Dimes den helgen vilket är en årlig Walk som stödjer barn som blivit födda för tidigt. Så för varje mile man gick skulle man skänka $5, vilket blev en del då det var 1500 personer som gick.

Klev upp 05.30 (Inte gjort det sen dagen jag åkte till USA) och gick ner och käkade min gröt innan jag blev upphämtad runt 06.15 av en annan tjej i min grupp. Vi åkte till en Dart Station, typ tågstation, och väntade på ett tåg som skulle ta oss till sjön vi skulle gå runt. Har inte varit så trött på länge och herregud vad det kändes drygt att gå en långprommis just vid den tidpunkten. Vi kom dit vid 08.30 och en halvtimme senare började vi gå. Eller gå och gå, första tio minuterna stod man mest still innan det började röra sig lite smått pga allt folk.
Vädret var iallafall perfekt och det var skönt att gå, speciellt när man gjorde det av en bra anledning.

Pigg och glad 7.10 en lördagmorgon

Au Pair in America-tröjan var på!

Mycket folk och fantastiskt väder


Efter 5 miles var jag lagom trött, hade nog hellre sprungit än gått (not) men huvudet hängde inte riktigt med. På vägen hem höll jag på att somna i både tåg och i bil men det var bara hem, käka något och slänga sig i duschen lite snabbt för att sen dra iväg och hämta upp Evelinn, Nina och Matilda för en resa värd att minnas till Fort Worth. Skriver om det imorgon för nu ska jag borsta gaddarna och krypa ner under täcket och drömma om... dig!
X


Kommentarer
Soufi

Vad duktiga ni är som gör sådana saker, då kan man somna med gott samvete också!! Längtar redan efter att läsa om Fort Worth, för det verkade som det var nåt väldigt spännande!! :)



Kramar till dig!!

2011-04-19 @ 08:12:06
URL: http://soufih.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Persson

Courage Faith Strenght Hope Love

RSS 2.0